Hlavní obsah
Vlak ze Splitu dorazil do cílové stanice o 19 hodin později Foto: Michaela Říhová, Právo

Rychlík doputoval do Prahy se zpožděním 19 hodin

Středeční spoj rychlíku z chorvatského Splitu do Prahy přijel do cíle se zpožděním 19 hodin. Původně měl přijet ve středu po osmé hodině večer. Dorazil ale až ve čtvrtek po třetí hodině odpoledne. Žádný cestující v něm už neseděl.

Vlak ze Splitu dorazil do cílové stanice o 19 hodin později Foto: Michaela Říhová, Právo
Rychlík doputoval do Prahy se zpožděním 19 hodin

Rychlík přejel českou hranici v Lanžhotu ve středu v 16:35. V tu chvíli měl asi hodinové zpoždění. Jeho cesta českou krajinou se ale změnila v pouť mezi jednotlivými malými stanicemi. Souprava se například musela vracet do Havlíčkova Brodu a odtamtud jet jinou trasou. Hlavním důvodem byly uzavírky tratí kvůli středečním bouřkám.

Zpoždění nejprve narostlo kvůli rekonstrukcím nádraží v Břeclavi a Brně – Horních Heršpicích. Do problémů se vlak dostal i v úseku ze Světlé nad Sázavou do Leštiny.

„Najednou všechno zhaslo. Spadlo napájení troleje, zhasla návěstidla autobloku a stáli jsme. Pak jsem se dozvěděl, že někde za námi spadlo trolejové vedení,“ řekl Právu strojvedoucí vlaku. Po dlouhých hodinách čekání dokázala tratí projet dieselová lokomotiva a zapřáhla soupravu, aby s ní dojela do stanice Vlkaneč.

Zamkl vlak a cestující jeli autobusem

„Měl jsem v té době za sebou čtrnáct hodin ve službě, takže bylo nemyslitelné, abych jel dál. Pro mě tam služba skončila, zamkl jsem lokomotivu a odevzdal klíče výpravčímu. Když jsem se ptal na cestující, bylo mi řečeno, že pro ně jedou autobusy z Kolína,“ dodal strojvedoucí.

Zatímco pro strojvedoucího adrenalinová směna skončila, ve Vlkanči zůstal vlak, který bylo zapotřebí dostat do Prahy. Vzhledem ke stavu trati padlo rozhodnutí odvléct jej zpět do Havlíčkova Brodu a pokračovat do Prahy náhradní trasou přes Chrudim do Pardubic. Trasa z Brna přes Havlíčkův Brod do Prahy byla zavřená až do čtvrteční noci.

Podruhé tak Jadran dojížděl z Havlíčkova Brodu s dieselovou lokomotivou a zpožděním více než patnáct hodin. Než přijel do Pardubic, zpoždění ještě narostlo a na trati se dále zvyšovalo. V Praze-Běchovicích si Jadran vezl 1 158 minut (více než devatenáct hodin) zpoždění.

Trasu z Lanžhotu do Prahy rychlík běžně urazí za 4 hodiny a 20 minut.

Tratě na Vysočině jsou nejhůře postižené

Ve středu večer bylo kvůli bouřce zavřeno několik tratí v celém Česku. Dráhy je postupně zprovozňovaly. Ve čtvrtek večer byly mimo provoz ještě dvě a mezi nimi i spojení Brno - Havlíčkův Brod - Praha.

"Výhled zprovoznění se posouvá přibližně na 22:00, trať je velmi poškozená. První vlak, který by tu mohl projet je noční rychlík Pannonia do Bukurešti," uvedl mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Druhá uzavírka je stále mezi Zručí nad Sázavou a stanicí Zbraslavice. Vlaky zde nahrazují autobusy. Trať by měla být mimo provoz do pátečního rána.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků