Hlavní obsah

Před slovenskou hranicí je opět kolona kamiónů

– Mosty u Jablunkova • Aktualizováno

Na česko-slovenském hraničním přechodu v Mostech u Jablunkova se v noci na pondělí znovu vytvořila kolona kamiónů. Kolem 7:00 jich tam stálo na 200, uvedl dispečer frýdecko-místecké správy silnic Jan Viochna. Silničáři proto opět rozšířili příjezd k hranici o jeden pruh, aby kamióny neblokovaly průjezd osobním autům. Dopoledne se kolona zkrátila na 70 vozidel.

Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

Zavedení elektronického mýtného na Slovensku komplikuje dopravu na hraničním přechodu v Mostech u Jablunkova.

Článek

Kolona se na hranicích začala tvořit začátkem minulého týdne poté, co Slovensko zavedlo elektronické mýtné a řidičům chyběly jeho čtečky. Přes víkend se situace výrazně zlepšila, protože kamióny mají až do nedělních 22:00 zákaz jízdy po dálnicích a silnicích první třídy. V sobotu jich v Mostech stály tři desítky, v neděli se kolona nevytvořila vůbec.

"Nakupily se tam znovu během noci na dnešek, kdy se neodbavovalo. Čekali jsme na výzvu policie a po půlnoci jsme během dvou hodin znovu upravili dopravní značení na dva pruhy. Jeden z nich je vyhrazený jen pro kamióny," dodal dispečer. Během klidného víkendu totiž silničáři provizorní rozšíření jízdních pruhů zrušili.

V počasí problém není

Podle dispečera je silnice vedoucí na Slovensko sjízdná, počasí dopravu nekomplikuje. "Během noci jen drobně sněžilo v přeháňkách, napadly nejvýše čtyři centimetry sněhu," řekl Viachna.

Komplikace na hraničním přechodu minulý týden způsobili řidiči kamiónů, kteří museli nechat kamiony až v osmikilometrové koloně a přepravit se do slovenského Svrčinovce, kde si mohli palubní jednotku mýtného zakoupit. Odbavení kamiónů se tím výrazně zpomalilo a někteří řidiči se na hranicích zdrželi i desítky hodin.

Podle řidičů situaci způsobilo Slovensko, které nezvládlo informační kampaň před zavedením mýtného. Podle slovenského ministra dopravy Ľubomíra Vážneho byla kampaň dostatečná. Od ledna se elektronické mýtné vztahuje na všechny vozy nad 3,5 tuny, které jedou po slovenských dálnicích, rychlostních komunikacích a některých úsecích silnic první třídy.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám