Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Petr Janiš, Právo

Pražský magistrát chce zatočit s reklamou

Praha chce ještě více omezit reklamu v metropoli. Vedení města proto zadá Technické správě komunikací (TSK), aby vypověděla smlouvy, na jejichž základě byly v Praze umístěny stovky reklamních navigačních sloupků.

Ilustrační foto Foto: Petr Janiš, Právo
Pražský magistrát chce zatočit s reklamou

V budoucnu by pak měla zmizet i reklama ze silničních mostů, kde má ale Praha smlouvu s dodavatelem uzavřenou do roku 2022. Na svém včerejším jednání o tom rozhodli pražští radní. Důvodem je podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) nejen vizuální smog, ale také nevýhodnost smluv.

Už během letošního roku z ulic zmizí reklamní navigační tabule, které jsou umístěny podobně jako dopravní značky. „Rozptylovaly řidiče, v některých místech překážely chodcům a komplikovaly také údržbu a úklid,“ doplnil Scheinherr.

Komplikovanější ale bude odstranění reklamních nosičů z mostů, jelikož zde má hlavní město smlouvu uzavřenou od roku 1992 a tu lze vypovědět pouze jednou za deset let, v tomto případě tedy nejdříve v roce 2022. TSK tak nyní musí zjistit, zdali je možné reklamu z mostu odstranit dříve.

Z ulic celkem zmizí stovky reklamních nosičů, z jejichž pronájmu navíc mělo město podle Scheinherra minimální výnosy. „Za několik set reklamních nosičů dostávala Praha jen jednotky milionů korun. To neodpovídá běžné ceně za reklamu,“ doplnil Adam Scheinherr.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků