Hlavní obsah

Na heliportu liberecké nemocnice už přistávají vrtulníky

– Liberec
Právo, Jaroslav Švehla

Na nové obří ocelové trojnožce v areálu Krajské nemocnice Liberec už přistávají vrtulníky. Ve čtvrtek ráno si zdravotnický personál liberecké nemocnice na nově zprovozněném heliportu vyzkoušel přijímání pacienta.

BEZ KOMENTÁŘE: Liberecká nemocnice si vyzkoušela příjem pacienta na heliportuVideo: Jaroslav Švehla, Právo

 
Článek

Pacienty si záchranáři s lékaři liberecké nemocnice předají v tzv. příjmové místnosti, která bude přístrojově vybavena pro poskytování péče o nemocné v akutním ohrožení života.

Výstavbou přistávacího místa pro záchranářské vrtulníky, které je spojeno úzkou lávkou s pavilonem chirurgických oborů, odpadla dosavadní praxe, kdy letecká záchranka přistávala na letišti na okraji Liberce, kde byli pacienti přeloženi do sanitního vozu a potom zdlouhavě transportováni přes centrum města do nemocnice.

Foto: Jaroslav Švehla, Právo

Na heliportu liberecké nemocnice už přistávají záchranářské vrtulníky.

„Pro pacienty to bude větší komfort,“ řekl ředitel Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje Vladimír Hadač s tím, že patnáct minut navíc, které do této doby připadly na transport z letiště do nemocnice, hraje velkou roli při záchraně života a zdraví pacientů.

„Ošetřením na odborném pracovišti v kratším časovém intervalu se snižuje možnost komplikací,“ vysvětlil Hadač.

„Otevření heliportu je pro nás slavnostní událostí, protože jeho absence v areálu nemocnice byla velkou zátěží nejenom pro pacienty, ale také pro lékaře a záchranáře,“ konstatoval generální ředitel liberecké nemocnice Luděk Nečesaný.

Foto: Jaroslav Švehla, Právo

Generální ředitel liberecké nemocnice Luděk Nečesaný

O podobě heliportu se při plánování stavby vedly dlouhé spory. Existovalo několik variant, mezi nimiž bylo i přistávací místo na jedné z budov. Nakonec zvítězila samostatně stojící 20 metrů vysoká ocelová konstrukce v dolní části nemocničního areálu.

Neobvyklá stavba přišla na 41 miliónů korun, většinu nákladů pokryla evropská dotace. Ocelový skelet heliportu váží 230 tun a spojovací lávka dalších 31,5 tuny.

„Heliport je jedinečný koncepcí a vybaveností. Může být v provozu v zimě i v noci, protože je vyhřívaný a je vybaven světelnou řadou,“ řekl ředitel sekce letových standardů Úřadu pro civilní letectví Vítězslav Hezký a podotkl, že kruhová přistávací plocha o průměru 30 metrů je koncipovaná i pro typy vojenských vrtulníků Sokol, které jsou těžší a hlučnější.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám