Hlavní obsah
Foto: Miroslav Homola, Právo

Ministerstvo platí statisíce za technickou podporu registru, ta nefunguje

Mnohokrát diskutovaný centrální registr vozidel (CRV) provázejí i nadále kontroverze. Stále nefunguje na úrovni původního systému, a jak upozornil Český rozhlas, ministerstvo platí každý měsíc 400 000 korun za linku technické podpory, jejíž přínos zpochybňují samotní úředníci. Na odpovědi na své dotazy prý čekají marně.

Foto: Miroslav Homola, Právo
Ministerstvo platí statisíce za technickou podporu registru, ta nefunguje

S odkazem na pardubický registr vozidel přiblížil rozhlas situaci, kdy úředníci sice poslali jen za poslední měsíc dvě desítky dotazů, odpovědi se však nedočkali ani na jediný. Situace je prý podobná i v dalších krajích.

Vedle dotazů měli úředníci i požadavky na funkčnost nového systému. I ty se ukázaly být kamenem úrazu, neboť sice přišla informace o vyřešení problému, leč v systému se žádná změna neprojevila.

„Asi v deseti případech nám přišlo, že požadavek byl vyřízen a je to ukončené, avšak prakticky v centrálním registru toto stále vyřešené není,“ citoval rozhlas Kristýnu Vojáčkovou z pardubického magistrátu.

Sankce firmě nehrozí

CRV je stále pomalejší než původní systém a navíc obsahuje i tisíce chybných údajů. Firmě ATS-Telcom, která službu pro ministerstvo dopravy zajišťuje, přitom žádné sankce nehrozí. [celá zpráva]

"Objednávka neobsahuje žádné ustanovení o úrovni a dostupnosti služeb a nejsou v ní uvedeny žádné možné sankce. V případě jakéhokoli výpadku centrálního registru je tedy ministerstvo vůči ATS-Telcom nemůže uplatňovat,“ dozvěděl se před časem ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM) na základě auditu smlouvy, byť do té doby tvrdil, že za nefunkční registr může být dodavatelská firma sankcionována.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků