Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Novinky

Lidé se vrhli na dovolené v zahraničí

Tuzemské cestovní kanceláře zahájily prodeje zájezdů do zahraničí většinou už v minulém týdnu. Díky v pátek zveřejněnému semaforu je jasné, do kterých zemí se Češi bez problémů dostanou. Největší zájem je o Bulharsko, Chorvatsko a Řecko, rychle ale ubývají i nabídky na dovolenou v Česku. Oblíbené lokality jsou skoro vyprodané. Nejžádanější a také nejdražší je Morava.

Ilustrační foto Foto: Novinky
Lidé se vrhli na dovolené v zahraničí

„Hned první den zahájení prodejů byl zájem obrovský a kolegové téměř nestíhali rezervace vyřizovat. Je vidět, že naši zákazníci mají o dovolenou u moře veliký zájem. Aktuálně vedou Bulharsko a Chorvatsko,“ řekl Právu Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria.

Hned první den zahájení prodejů byl zájem obrovský
Petr Šatný, CK Alexandria

Tato kancelář české zákazníky láká i na pobyty v hotelech, které jsou celé rezervované jen pro tuzemskou klientelu, čímž zmírňují riziko plynoucí z kontaktů s občany jiných zemí. Zatím nabízejí osm ryze českých hotelů a penzionů v Bulharsku.

Ceny se různí

Stejný kalup zažívají i v dalších cestovních kancelářích. „Prodej zájezdů jsme znovu nastartovali minulý čtvrtek. Od té chvíle roste zájem každým dnem. U leteckých zájezdů je největší zájem o řecké ostrovy, jako je Kréta, Rhodos, Kos nebo Zakynthos, a dále o bulharské Slunečné pobřeží a letoviska v okolí Varny. Co se týče zájezdů vlastní dopravou, tak je to zejména Chorvatsko, Rakousko nebo Maďarsko,“ potvrdil redakci mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

„Byli jsme první mezi velkými cestovkami, kteří s prodejem začali začátkem měsíce. Obecně prodeje zájezdů znatelně rostou každý den. Oproti minulému týdnu ovšem vidíme už teď významný nárůst,“ sdělila Právu Jana Ondrejechová, mluvčí CK Blue Style.

Pokud jde o výhodnější ceny zájezdů, může se přístup místně lišit. Ani české cestovky se na signálech, které dostávají od hoteliérů, úplně neshodnou.

„Ceny odpovídají úrovni, jaká byla pro letošní léto plánována ještě před pandemií. Setkávají se tu dva protichůdné vlivy. Na jednu stranu by hoteliéři rádi zlevnili a nalákali zákazníky, na druhou stranu jim proti této myšlence jdou reálně navýšené náklady, ať už na dezinfekční prostředky, nebo na zvýšený počet personálu, který bude nutný s ohledem na přijatá opatření,“ míní Šatný z CK Alexandria.

Optimističtější je mluvčí Fi­scheru. „Ceny jsou obecně nižší, než byly v minulých letech. V posledních sezonách byl o cestování celosvětově obrovský zájem, takže hoteliéři měli tendenci ceny spíš mírně zvyšovat. Letos nastává opačná situace. Z celého světa přijede do letních destinací méně turistů a hotely se je snaží nalákat. Přicházejí proto se slevami a výhodnými akcemi, a některé zájezdy jsou tak klidně o patnáct, někdy i dvacet procent levnější než v minulých letech,“ dodává Jan Bezděk.

V Česku zlevnila turistická města

I přes aktuální nával zájemců o dovolenou u moře na pobočkách cestovek, mnoho těch, kteří trávili běžně léto za hranicemi České republiky, zůstává letos doma.

„Češi chytili cestovní horečku. Zájem o tuzemsko roste nebývalým tempem. Za poslední týden byly prodeje každý den téměř dvojnásobné proti už rekordnímu loňskému roku. Ten, kdo ještě nenakoupil, musí počítat s tím, že prázdniny jsou již skoro vyprodané. Oblíbené lokality totiž vzali Češi útokem. Aktuálně evidujeme proti loňsku již dvojnásobné prodeje. A to zejména díky příznivým cenám. Průměrný pobyt pro dva na víkend lze pořídit v průměru za 3000 korun,“ popsal kroky zákazníků serveru Slevomat.cz jeho ředitel Ladislav Veselý.

„V rámci ČR je vůbec největší poptávka po Moravě. Z té se letos stane pomyslné druhé Chorvatsko. Jelikož tato oblast patří dlouhodobě mezi nejvyhledávanější destinace Čechů, a naopak cizinců tam vždy bývalo spíše méně, ceny hoteliérů se nemění. Morava patří mezi to nejdražší, co lze u nás pořídit. Upravené ceníky lze čekat zejména ve městech závislých na zahraničních turistech. Krom Prahy jde především o Český Krumlov a Karlovy Vary,“ dodal Veselý.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků