Hlavní obsah
Libeňský most Foto: Novinky

Libeňský most nebourat a do tří let postavit vedle další, směle navrhují pražští plánovači

Do sporů o budoucnost Libeňského mostu, jehož zbourání navrhli pražští radní, se vložila gremiální rada pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR). Bourání mostu nedoporučila, naopak navrhla urychleně připravit výstavbu nového mostu mezi Holešovicemi a Karlínem. Proti bourání jsou i někteří politici a občanská sdružení. O budoucnosti mostu ve čtvrtek jednají zastupitelé.

Libeňský most Foto: Novinky
Libeňský most nebourat a do tří let postavit vedle další, směle navrhují pražští plánovači

„Okolo aktuální situace panují vyhrocené emoce, které do velké míry znemožňují hledat s chladnou hlavou řešení. Zkoušíme proto do debaty přinést nový pohled, třetí cestu, která by nabídla věcné řešení složité situace a umožnila spor překlenout,” sdělil za gremiální radu architekt Petr Hlaváček.

Libeňský most má podle rady hodnotu estetickou, neboť jde o avantgardní architekturu a hodnotu historickou; byl otevřen k desátému výročí vzniku Československé republiky. „A nakonec jde o hodnotu společenskou. Most je významný pro nemalou část obyvatel hlavního města, kteří dlouhodobě dávají najevo, že jim záleží na jeho zachování,” píše se v prohlášení.

Nový most za tři roky

Gremiální rada proto navrhla stavbu nového mostu z Holešovic do Karlína. „Praha by jako město 21. století měla být schopna stavbu nového mostu realizovat v horizontu tří let. Žádá si to sice změnu územního plánu, ale její schválení má v rukou právě město. Praha má ke stavbě dostatek financí, dostatek odborníků i dostatek úředníků,” píše se v materiálu.

Je třeba připomenout, že město řadu let není schopné dokončit Pražský okruh, vybudovat spojení na letiště, nemluvě o výstavbě trasy D pražského metra.

Podle rozhodnutí radních by při stavbě nového mostu město vypsalo soutěž tak, že by vybraná firma musela dodržet maximální cenu a čas výstavby, k čemuž by se zavázala. Architektonická soutěž by se nedělala. Vedení města tento způsob hájí úsporami.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory Libeňského mostu jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.

Libeňský most z ptačí perspektivy

Video: Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků