Hlavní obsah

Lanovka na Petřín se opět rozjela po sedmi měsících oprav

Lanovka na pražský Petřín se v pátek po rozsáhlé rekonstrukci opět rozjela. Mimo provoz byla sedm měsíců, během nichž dopravní podnik například vyměňoval most u stanice Nebozízek. Při opravě pomáhal druhý největší jeřáb v České republice.

Lanovka na Petřín se opět rozjela po sedmi měsících oprav

Petřínská lanová dráha se dočkala především nového prefabrikovaného železobetonového mostu ve stanici Nebozízek. Původní most na lanové dráze se totiž vlivem špatného podloží pohyboval směrem ke stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu.

Po výstavbě nové mostní konstrukce a nástupiště na Nebozízku byly položeny kolejnice, následovaly elektroinstalační práce. Nástupiště i most získaly nové osvětlení, přístupové schody a zábradlí, zastávka Nebozízek novou vstupní bránu. Prostor mezi jednotlivými mostními díly byl vyplněn kompozitem s protiskluzovou úpravou.

15. března byla úspěšně provedena první orientační zkouška pojezdu vozu po trati a kontrola průjezdnosti kolem stanice Nebozízek. Opravy souběžně proběhly také v horní stanici Petřín, konkrétně jejího bezpečnostního systému a technologického zázemí.

Ve stanici Újezd byla zrekonstruována vstupní hala, nástupiště i toalety pro cestující, dále bylo opraveno a dovybaveno zázemí pro zaměstnance. Odstávku podnik využil i k pravidelné revizi dráhy a vagónů, kde byly vyměněny podlahy a upraven vnější lak.

„Úspěšně jsme završili dosud nejrozsáhlejší a zároveň nejdelší rekonstrukci petřínské lanové dráhy, která zajistí především větší stabilitu, bezpečnost a komfort pro cestující. Náklady na rekonstrukci mostu v souladu s plánem nepřesáhly 24 miliónů korun,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Na stavbě nového mostu pro lanovou dráhu na Petříně pracoval druhý největší jeřáb v Česku. Jeřáb postupně usazoval jednotlivé prefabrikáty, přičemž jeden mostní díl vážil 13 tun.

Jeden z největších jeřábů v Česku je k vidění na Petříně. Staví nový most pro lanovku

Video: Novinky

Lanovka na Petřín dlouhá 510 metrů je v provozu od roku 1891, kdy jezdila s pohonem na vodní převahu. Po odstávce související s první světovou válkou se na trasu vrátila v roce 1932, kdy už jezdila na elektřinu. Po ničivých sesuvech půdy v roce 1965 byla trať obnovena až o dvacet let později. Tehdy byla začleněna do systému MHD. Na trase se nacházejí tři zastávky, po kolejích jezdí dva vozy pocházející z roku 1985, které dosud fungují na původních, lehce upravených podvozcích z roku 1932.

Po rekonstrukci mostu lanovka jezdí dle letního jízdního řádu, tedy v intervalu deset minut. Doba jízdy jednoho spoje lanové dráhy na Petřín je pět minut.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků