Hlavní obsah

Křístek skončil v čele dopravního podniku, nahradit jej může Ďuriš

– Praha • Aktualizováno
Právo, trj

Milan Křístek ve čtvrtek skončil v čele pražského dopravního podniku (DPP). Dozorčí rada přijala jeho rezignaci. Členem představenstva byl zvolen dosavadní šéf českobudějovického dopravního podniku Jaroslav Ďuriš, který by měl Křístka nahradit. Ten opustí svůj post hned. Uvedl to v reakci na rozhodnutí dozorčí rady DP, jejíhož jednání se neúčastnil.

Foto: Michal Krumphanzl, ČTK

Končící ředitel pražského dopravního podniku Milan Křístek na archivním snímku.

Článek

„Rozhodnutí dozorčí rady samozřejmě akceptuji a funkci předsedy představenstva a generálního ředitele Dopravního podniku okamžitě uvolním. Tímto krokem však někteří zástupci vlastníka potvrdili, že řešení měli již dopředu připravené,“ uvedl Křístek.

Křístek se loni ujal funkce generálního ředitele poté, co zvítězil ve výběrovém řízení. Svou rezignaci nabídl v úterý, protože necítil podporu pro své kroky ze strany vlastníka podniku. DPP patří celý městu. [celá zpráva]

Informace Práva říkají, že pro odvolání Křístka hlasovalo 11 z 13 přítomných členů dozorčí rady. Jeho nástupce Ďuriš už v pražském dopravním podniku dříve působil na postu personálního ředitele. Odešel z něj v éře Martina Dvořáka.

Problémy čekají i na nového ředitele

Instalování Ďuriše nepřijali všichni hladce. „Chybělo mi doporučení akcionáře,“ řekla Právu členka dozorčí rady Andrea Vlásenková (ODS). Podle ní se měli nejprve sejít pražští radní TOP 09 v roli valné hromady dopravního podniku a dát členům dozorčí rady najevo svou vůli.

Křístek doufá, že jeho výměna „povede ke skutečnému a bezodkladnému řešení finanční koncepce a stabilizaci“ podniku.

„Zároveň věřím, že probíhající audit stavby metra V. A bude řádně dokončen a nové vedení DP bude okamžitě řešit aktuální problém s obstaravatelem stavby, kterým je společnost Inženýring dopravních staveb. Svému nástupci přenechávám zejména transparentní systém nákupu zboží a služeb a maximálně možnou vyjednávací pozici pro reálnou úpravu smluvního vztahu s dodavatelem tramvají 15T,“ doplnil Křístek.

U některých členů dozorčí rady nicméně panuje skepse v otázce, zda personální výměna přispěje ke stabilizaci DP. „Zůstávají neřešitelné věci z hlediska financí. Město nemá peníze na rozvoj dopravního podniku. Nový ředitel se tak brzy může ocitnout ve stejné situaci jako pan Křístek,“ řekl Právu odborář Jiří Obitko.

Reklama

Výběr článků

Načítám