Hlavní obsah
Budova pražského hlavního nádraží Foto: Jan Handrejch, Právo

Finální trasa tramvaje kolem pražského hlavního nádraží: za operou a skrze Vrchlického sady

V únoru by pražtí zastupitelé měli rozhodnout o přesné stopě nové tramvajové trati mezi Vinohradskou třídou, hlavním nádražím a Senovážným náměstím.

Budova pražského hlavního nádraží Foto: Jan Handrejch, Právo
Finální trasa tramvaje kolem pražského hlavního nádraží: za operou a skrze Vrchlického sady

Podle náměstka Adama Scheinherra (Praha sobě) se předpokládá, že tramvaj z Vinohradské ulice zahne doprava ke Státní opeře. Zde vznikne křižovatka a tramvaj na ní odbočí k hlavnímu nádraží, k budoucí zastávce před jeho odbavovací halou.

Potom pojede šikmo přes Vrchlického sady a napojí se na slepé koleje v Opletalově ulici do Bolzanovy. S takovou trasou počítá projednávaná změna územního plánu.

„Bylo několik variant. Na základě záporného vyjádření ministerstva kultury vznikla varianta jiná, s níž už souhlasili,“ uvedl Scheinherr. Od zvolené varianty se odvinou další akce. „Souvisí s tím úprava Vrchlického sadů,“ dodává Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje (IPR). Proměna tzv. Sherwoodu, parku u hlavního nádraží se slibuje už dlouhá léta.

Tramvaje zpět na Václavák

Tramvajová trať kolem hlavního nádraží nesouvisí s plánovaným návratem tramvají na Václavské náměstí. U ní byly podle Filipa Jiříka z odboru povrchových investic dopravního podniku vloni zahájeny projektové práce. Letos má být návrh technického řešení včetně přeložek inženýrských sítí dokončen.

Plán vrátit tramvaje na Václavské náměstí přivítala místostarostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS). „Čím dřív to bude, tím pro nás lépe,“ uvedla s tím, že je třeba ulevit tramvajím mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků