Hlavní obsah
Ilustrační foto. Foto: Oldřich Danda, Právo

Češi věří nejvíc armádě a policii, odbory si pohoršily

Češi z veřejných institucí nejvíce důvěřují armádě a policii, naopak ne příliš velké důvěře se těší církve. Vyplývá to z průzkumu CVVM. Oproti výsledkům z loňského září si v průzkumu mírně polepšila klasická média, tedy tisk, televize a rádio. Naopak pokles podpory veřejnosti zaznamenaly odbory.

Ilustrační foto. Foto: Oldřich Danda, Právo
Češi věří nejvíc armádě a policii, odbory si pohoršily

Armádě podle CVVM důvěřuje 63 procent dotázaných, policii 61 procent. Důvěru soudům pak vyjádřilo 54 procent respondentů. Oproti výsledkům z loňského září to nepředstavuje výraznější změnu, konstatovali autoři výzkumu.

Rozhlasu a bankám věří shodně 48 procent Čechů. Internet se těší důvěře 41 procent lidí a odborům věří přesně dvě pětiny respondentů. Právě u odborů byl po podzimním vzestupu důvěry na 47 procent zaznamenán opětovný pokles na úroveň z jara 2016.

Televizi věří podle zjištění CVVM 38 procent Čechů. Neziskovým organizacím a tisku vyjádřilo důvěru shodně 36 procent dotázaných.

Nejnižší důvěru ze zkoumaných institucí veřejného života mají církve. Věří jim čtvrtina respondentů. „Církve tak nadále zůstávají vnímány hůře, než byly v období před propadem souvisejícím patrně s církevními restitucemi,” konstatuje CVVM.

Médiím lidé stále nevěří, ale polepšila si

V březnovém výzkumu si po delší době mírně polepšila klasická média. Důvěra v tisk od září vzrostla o tři procentní body, v rádio o čtyři a v televizi o pět bodů. Změny jsou ale na hranici statistické chyby, případně mírně nad ní, upozornilo CVVM.

Důvěru ke klasickým médiím častěji vyjadřovali mladí lidé do 30 let. Naopak žádnému z médií častěji nedůvěřují lidé, kteří se na škále politické orientace zařadili jednoznačně k levici.

Průzkum CVVM se konal od 6. září loňského roku do letošního 19. března. Zapojilo se do něj 1045 lidí starších 15 let.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků