Hlavní obsah
Protiislámské plakáty v pardubických ulicích Foto: Zdeněk Seiner, Právo

Anonymní plakáty v Pardubicích varují před islámskými teroristy

Nejméně na třech místech v Pardubicích se na veřejných výlepových plochách objevily plakáty se společnou výraznou hlavičkou: Zabit/a ve jménu Alláha! Pod bílým textem na černém podkladu jsou tváře, jména a stručné osudy lidí, kteří prokazatelně nebo pravděpodobně zemřeli po útocích islámských teroristů.

Protiislámské plakáty v pardubických ulicích Foto: Zdeněk Seiner, Právo
Anonymní plakáty v Pardubicích varují před islámskými teroristy

Je mezi nimi například Stéphane Charbonnier, karikaturista pařížského satirického časopisu Charlie Hebdo, známý jako Charb, nebo bývalá pakistánská politička Bénazír Bhuttová, která zemřela po útoku sebevražedného fanatika v roce 2007.

Plakátů a také zavražděných na nich je vždy sedm. Nejsou na oficiálních výlepových místech Služeb města Pardubic, ale na plakátovacích plochách menších soukromých společností.

Objednávka „neziskové organizace“

Například plochu na sídlišti Karla IV. vlastní severočeská firma Rengl, která má v Pardubicích celkem 16 výlepových míst a plakát vylepí i za 300 korun.

„Zákazníka nezveřejňujeme, na plakátě by správně měl být kontakt. Tyto plakáty si objednala nezisková organizace,“ řekla Karolína Malá z liberecké společnosti Rengl.

Drtivá většina kolemjdoucích míjí plakáty bez povšimnutí. Nejsou umístěny na příliš viditelných místech. Například ty na Palackého ulici jsou mimo hlavní pěší trasu, ty na Karla IV. zase z větší části zakrývá novinový stánek.

Snaží se budit dojem spěšného a nelegálního výlepu. To je normální finta používaná desítky let ve volebních kampaních
Aleš Vrkoč, specialista na politickou PR

Navíc jako jediné nectí rozvržení plakátovací plochy – všechny protiislámské plakáty jsou postaveny na hranu a některé z nich překrývají i jiné plakáty, které jsou obsahem ještě aktuální.

„Snaží se budit dojem spěšného a nelegálního výlepu. To je normální finta používaná desítky let ve volebních kampaních. Ctí i pravidlo opakovatelnosti, která násobí účinek. Obsah principiálně xenofobní je, ale dost obtížně žalovatelný a prokazatelný. Jsou to vybraná a jemně modifikovaná fakta,“ vyjádřil se na přání Práva pardubický specialista na politickou PR Aleš Vrkoč.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků