Důvodem bylo selhání obálkovací linky, uvedl v pátek na základě vyjádření magistrátu Český rozhlas Radiožurnál. Magistrát po odstranění chyby rozešle pokuty znovu správným adresátům. Obálkovací linka patřila České poště, která s magistrátem jedná o nápravě, sdělil mluvčí pošty Ivo Vysoudil.

Město problém eviduje od minulého týdne. „Písemnost určená konkrétnímu adresátovi se nachází v obálce, která byla zaslána jinému adresátovi. Neprodleně po zjištění chyby jsme učinili kroky k identifikaci příčiny a jejímu odstranění,” oznámil mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Něco podobného se stalo poprvé, sdělil. Jednalo se podle Hofmana o technickou chybu, ne o pochybení pracovníků úřadu. „Selhání v současné době řeší autorizovaný servis cestou poskytovatele této služby,” doplnil.

Technologická chyba

Česká pošta obdobných adresných zásilek zpracovává několik miliónů měsíčně, pro pražský magistrát pak pět až sedm tisíc denně. Příčinou selhání linky byla podle Vysoudila technologická chyba.

„O její příčině nyní jednáme s českým zastoupením zahraničního dodavatele technologie. O nápravě jednáme samozřejmě i s Magistrátem hlavního města Prahy. Za případné komplikace se omlouváme,” dodal. Dosud prý k žádnému podobnému pochybení nedošlo.

Chybně doručené pokuty nemůže samozřejmě Praha podle mluvčího vymáhat po nesprávných adresátech, takže chybně obeslaní lidé nemají nic platit a výzvy mohou považovat za bezpředmětné. Lidé, kterým byly výzvy určeny, se  nemusejí obávat postihu kvůli nezaplacení pokuty.

„Nesprávně zaslané písemnosti nemohou ze zákona vyvolat žádné právní důsledky, tedy ani exekuci. Po odstranění technického problému odešleme písemnosti znovu,” oznámil Hofman.