„Dáváme návrh a říkáme tím, že je k diskusi. Očekáváme tím pádem protinávrh či připomínku, které budou mít všechny právní náležitosti. V tu ránu se to stává vážnou věcí k jednání, na jejímž základě můžeme plán změnit,“ řekl Právu šéf IPR Ondřej Boháč.

Jenomže kritici, architekti i historici architektury si myslí, že je chyba vůbec určit piazzettu k zastavění.

„Samozřejmě mě to mrzí. Pokud se tam zástavba piazzetty zase objevuje, považuji to za velkou urbanistickou chybu,“ konstatoval pro Právo renomovaný historik architektury Zdeněk Lukeš.

Vedle něho možnost určit piazzettu u hotelu InterContinental k zastavění kritizovali např. historik architektury Rostislav Švácha či spoluautor hotelu Jiří Georg Gebert.

Lukešovi chybí na Starém Městě pražském a na Josefově zeleň. „Jsou tu tisíce míst, která je možné zastavět. Ale tato místa nejsou v historickém jádru Prahy. Tam jich je minimum, snad jediné, co mě napadá, je Masarykovo nádraží, část obrovského kolejiště, která dnes už není potřeba. Historické jádro je naopak dnes přetížené,“ popsal Lukeš.

Místo sedmi osm podlaží

Až dosud byla piazzetta označena v územním plánu jako téměř nezastavitelná plocha. Teprve poté, co hotel InterContinental i s přilehlým pozemkem koupili slovenští miliardáři Ivan Jakabovič a Patrik Tkáč, vznikl záměr postavit zde obří budovu, na které by vydělali stamilióny korun.

Vznikající metropolitní plán, jak je vidět, jim jde stále na ruku. V posledním návrhu se dokonce dovolený počet podlaží v místě zvýšil ze sedmi na osm.

„Bereme to jako proluku,“ uvedl Boháč. „Jsme připraveni o té věci jednat, ale nejsme připraveni podléhat nějakému mediálnímu nátlaku, protože naše práce je odborná,“ prohlásil s narážkou na kritiku předních českých architektů.