Hlavní obsah

Přetížené křižovatky v centru i kolony na předměstí, MHD v Praze brzdí 67 míst

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

V Praze existuje z hlediska průjezdnosti hromadné dopravy několik desítek kritických míst, která je třeba zlepšit. V osmi případech se problémy týkají tramvají, dalších 59 úskalí je u autobusů. Plyne to z koncepce pražské MHD do roku 2020, o níž budou rozhodovat radní. Preferenci MHD zajišťují zejména vyhrazené pruhy a upravené semafory.

Foto: Novinky

Křižovatka na náměstí I. P. Pavlova

Článek

V rámci tramvajové dopravy je podle dokumentu problematický přetížený úsek z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu.

„V případě jakékoliv mimořádné události v tomto úseku se negativní dopady přenášejí do značné části tramvajové sítě,” píše se v koncepci. Zlepšit je třeba zejména průjezdnost šesti křižovatkami, mezi nimi například na Karlově náměstí, křižovatka Štěpánské a Ječné nebo Lidické a Zborovské.

Foto: Mapy.cz

Problematický úsek z I. P. Pavlova na Anděl

Potíže jsou rovněž mezi zastávkami Právnická fakulta a Národní divadlo, kde provoz tramvají komplikuje velké množství aut. Na Malé Straně dokument upozorňuje na potřebu zlepšit provoz v Karmelitské ulici, na Újezdě a v křižovatce Letenské a Klárova.

Foto: Alex Švamberk, Novinky

Tramvaj v Praze

Další problematické lokality jsou na Smíchově, v Holešovicích, na Letné, v Nuslích, na Vinohradech a v Libni, kde je třeba se zaměřit zejména na Zenklovu ulici v úseku od zastávky U Kříže po náměstí Na Stráži.

Kolony až na půl hodiny

Více potíží bude muset Praha řešit v případě autobusových linek. Téměř 60 problematických míst je rozeseto po celém městě. Linky se často zpožďují třeba na Kbelské. Podobná situace je na Lovosické nebo Prosecké ulici, kde jsou problémy zejména v ranní špičce. Zlepšit průjezdnost v Prosecké si vyžádá změny ve čtyřech křižovatkách, a to s Čuprovou, Vysočanskou, Čakovickou a zmíněnou Lovosickou.

Mezi problematická místa patří křižovatka Českobrodské a Mladých Běchovic. Tady vznikají často kolony. „Délka kolony je proměnlivá, v některých extrémních případech v ranní špičce zasahuje až do Újezdu nad Lesy a délka zdržení může přesáhnout i 30 minut,” píše se v dokumentu.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Autobusy mají potíže i na trase z Jižního Města okolo Slavie na Želivského, stejně tak z Jižního Města do Uhříněvsi. Velké množství aut dělá vozům MHD problémy také v okolí Thomayerovy nemocnice a na dalších místech v Krči.

V centru a širším centru Prahy jsou problémy u Jiráskova mostu, mezi Podolskou vodárnou a zastávkou Pražského povstání. V okolí Anděla vznikají zpoždění třeba v ulici Za Ženskými domovy na výjezdu do Radlické ulice, v Duškově a Plzeňské. Na Praze 6 je třeba vyřešit průjezdnost na Evropské, Horoměřické nebo na trase z Dejvic do Suchdola.

V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.

Reklama

Výběr článků

Načítám