Kříže na křesťanském kostele jsou vyretušované na obalech výrobků Eridanous nabízených při akci Řecký týden. Kateřina Jašková z oddělení firemní komunikace Lidlu k tomu uvedla, že součástí obchodní politiky řetězce jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. [celá zpráva]

„Jednání Lidlu mi přijde neuvěřitelně pokrytecké,“ reagoval ministr zemědělství na Facebooku.

Zveřejnil(a) Lidl Česká republika dne 1. září 2017

„Pokud lákají zákazníka na řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají. Stydí se snad za to, že i náš stát má základy v křesťanství? Budou požadovat i po dalších výrobcích, aby důsledně z obalů byly odstraněny další symboly naší historie a kultury?“ napsal.

Postup řetězce ho prý mrzí. „Také respektuji, že islám má svoje symboly, nevidím důvod, proč takto popírat historii a skutečnost a vytvářet nepravdivý obraz reality. Myslím, že by spotřebitelé měli zvážit, zda svoji návštěvou Lidlu v tomto Řeckém týdnu takové jednání řetězce podporovat svým nákupem!“ dodal.

Poslanec za křesťanské demokraty Jan Bartošek pak na sociálních sítích uvedl, že firmě posílá dopis, v němž vyzývá čelní představitele společnosti Lidl „ke zřetelnému distancování se od praktik, jež Vaše společnost činí při popírání kulturních a náboženských symbolů společné Evropy“.

Europoslanec za lidovce Pavel Svoboda to glosoval v humornějším duchu „Nové přísloví: Bojí se toho jak Lidl kříže,“ napsal na Twitteru.

Ozývají se však nejen lidovci. „To už ani není politická korektnost, to je zhovadilost. Když se štítí kříže, měl Lidl dát na reklamu něco jiného, a ne falšovat fotku kostela,“ reagoval na Twitteru předseda Svobodných Petr Mach.

Trochu paradoxní na celé věci je, že kříže na obalech řetězec retušuje už několik let. „Motiv řecké scenérie v aktuální podobě používáme od roku 2014,” sdělila už v pátek Novinkám Kateřina Jašková z Lidlu.

Vysvětlila, že design obalu nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem.

Na Facebooku Lidlu se pak objevilo sdělení, že cílem jednání nebylo nikoho urazit. „Do budoucna se z této zkušenosti  při přebírání designu z jiných zemí rozhodně poučíme,“ uvedla firma.