„Jedná se o vozy, které zajišťují funkci kropení-mlžení, což je nejenom splach vozovky, ale zároveň ze zadní části vozu vychází aerosol, který osvěžuje mikroklima ve městě. Je to součást letní údržby komunikací,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Dodala, že s takovou situací správa každoročně počítá, proto jsou na to zvlášť vyčleněny peníze. Náklady se odvíjejí podle počtu tropických dní v roce, ale vždy se pohybují v řádu jednotek miliónů korun.

Dvanáctihodinové kropení

V úterý tak v jednu chvíli do pražských ulic vyjelo na dvacet oranžových kropicích vozů.

„Během takového dne se spotřebuje takových 30 až 40 kubíků. Do tohoto auta se vejde pět kubíků,“ vysvětlil řidič kropicího vozu Václav Tikal s tím, že oranžový vůz řídí už dobrých dvacet let.

Svou práci má rád, protože ho lidé vždy rádi vidí. „Lidé jsou úžasní. Běhají za námi, nechtějí, abychom nikam jezdili, děcka se koupou – je to krása,“ usmívá se řidič, který za dvanáctihodinovou směnu musí vodu doplňovat i šestkrát a najezdí zhruba 100 kilometrů za směnu.