První dílčí výsledky sčítání dopravy ve čtvrtek zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které má srovnání s daty z roku 2010.

Z dat vyplývá, že intenzita dopravy prakticky na všech dálničních úsecích v okolí metropole má stoupající tendenci. V některých úsecích jde dokonce o nárůsty v řádu desítek procent. Výjimkou je dálnice D7, z níž se část dopravy přesunula kvůli opravám na sousední D6.

Na jižní části dosahuje intenzita dopravy 40 až 50 tisíc vozidel za 24 hodin. V úseku mezi Slivencem a Třebonicemi až 75 tisíc za den. Kolem 60 tisíc aut projede každý den rovněž  po dálnici D5.

Intenzita dopravy v roce 2010

Intenzita dopravy v roce 2010

FOTO: ŘSD

Nejvýraznější nárůst ze „starých” dálničních úseků zaznamenala D10. Někdejší silnice pro motorová vozidla musí v některých úsecích denně pojmout přes 40 tisíc vozidel. „Hodnoty jsou naprosto srovnatelné s úsekem D1 Mirošovice – Kývalka,” připomnělo ŘSD.

Nárůst intenzity dopravy v některých úsecích
dálnice úsek od
úsek do2010
2016
nárůst
D0ZbraslavLochkov338555106151%
D0OřechJinočany631827300016%
D1SpořilovChodov884609926512%
D1MísteckáVrbice653318191178%
D1VrbiceBohumín, západ587517137192%
D4Dobříš, jihSkalka109381825467%
D6uzel Řepy (D0)Hostivice207833944990%
D8hranice PrahyZdiby383194800325%
D10Benátky n. J.Brodce219973749870%
D11JirnyBříství365364308418%
D35 uzel Sedlice (D11)Opatovice515914592183%
D52Pohořelice, severPohořelice, jih145272261756%
zdroj: ŘSD

„Enormní nárůst” nákladní dopravy zaznamenali silničáři na úseku D1 z Lipníku do Ostravy.

Detailní statistiky by měly být dostupné na webu v průběhu druhého čtvrtletí.