V zimním období je ve stanici jeden portýr, který cestujícím pomáhá vynášet zavazadla na autobus číslo 119, který míří na letiště. Služba funguje každý den od 7 do 19 hodin a během letní sezóny je posílena o další dva portýry.

„Tuto službu hodnotíme pozitivně, protože od našich cestujících máme kladné reakce,“ řekla Novinkám tisková mluvčí Letiště Václava Havla Lenka Zvolánková.

Ondřej jako portýr pracuje už rok, převážně na ranní směně. Pracuje tedy od sedmi do dvanácti, kdy ho střídá další kolega. Podle jeho počtů vynese tak dva až tři kufry za deset minut. Po ránu bývá zavazadel i pět.

„Lidé si ze mě dělají srandu, že mi dají lehký kufr. Nejdřív dělají, že je těžký, a ve skutečnosti je to strašně lehký. Staré paní se třeba ptají, jestli je vynesu a tak,“ popsal Novinkám portýr Ondřej.

Zvažovali pásový dopravník

Od otevření stanice lidé kritizují chybějící eskalátor ve stanici, kde se přestupuje na autobus na letiště, tudíž se tam cestující většinou pohybují se zavazadly. Portýry zavedl dopravní podnik jako dočasné řešení. Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) měsíc po zprovoznění stanice řekl, že Praha zvažuje stavbu pásového dopravníku pro zavazadla, výtahu nebo klasického eskalátoru. Klonil se tehdy k dopravníku, eskalátor označil za nejdražší variantu.

V průběhu roku 2015 dopravní podnik monitoroval podíl cestujících se zavazadly ve směru k autobusovému terminálu. Možnost vybudování eskalátorů byla pro cestující nakonec vyhodnocena jako nejvhodnější a nejkomfortnější varianta.

„V současné době zajišťujeme stavební povolení pro doplnění eskalátorů, následně v roce 2018 chceme přistoupit k realizaci,“ uvedla tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Úsek metra A byl zprovozněn 6. dubna 2015 a stavba vyšla na asi 20 miliard. V novém úseku vznikly čtyři zastávky – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.