Článek
„Musím přiznat, že jsme se rozhodli trochu mystifikovat, abychom vzbudili o knihu zájem veřejnosti,“ připustil s šibalským úsměvem ředitel muzea Michal Babík. Publikace opravdu existuje, jen v ní chybí nemravné obrázky.
Publikace archeologa Jiřího Waldhausera, specialisty zejména na Kelty, je tedy na světě a k dispozici čtenářům. Popularizačním způsobem přibližuje okolnosti archeologických nálezů na Sobotecku a nechybí v ní ani dokumentační fotografie konkrétních nálezů. Vyšla v nákladu 300 kusů a je k dostání za 260 korun.
„Jedná se o takzvaný guerilla marketing. Tedy nekonvenční formu propagace s cílem vzbudit maximální zájem za použití originálního nápadu, který je kreativně zpracován. Muzeum v tomto duchu už dříve natočilo například reklamní spoty,“ dodal ředitel Babík.
Netradiční forma marketingu
„Pro propagaci publikace jsme ve shodě s autorem zvolili zcela netradičně tzv. guerilla marketing. Hlavním cílem nebyla ani tak propagace nové publikace jako spíše popularizace činnosti muzeí v České republice. Po cca 24 hodinách od vydání tiskové zprávy tímto celou kampaň ukončujeme,“ uzavřel kampaň Babík.
Jičínské muzeum je známé svou netradiční formou marketingu, kterým se snaží reprezentovat na vysoké úrovni a pomoci tak oboru muzejnictví jako celku. V loňském roce dosáhlo evropského úspěchu oceněním svého videospotu na festivalu muzejních filmů v Paříži.