Hlavní obsah

Projekt stavby severní části obchvatu Prahy zastavil soud

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brno
Aktualizováno

Nejvyšší správní soud (NSS) zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1). Zamítl totiž kasační stížnost Středočeského kraje. Zastavení projektu se týká části Ruzyně - Březiněves - Satalice. Soud zveřejnil informaci na svých internetových stránkách.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Nejvyšší správní soud v Brně

Článek

Přípravu stavby zastavil loni Krajský soud v Praze, který zrušil dokument Zásady územního rozvoje Středočeského kraje v části týkající se vymezení silničního koridoru. Kraj podal kasační stížnost, ale NSS svým rozhodnutím verdikt krajského soudu potvrdil.

"Rozhodnutí NSS znamená, že bude nutné část této trasy znovu projednat v rámci zásad územního rozvoje (ZUR) Středočeského kraje," řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

S termínem stavby severní části obchvatu Prahy se podle něj nepočítá dříve než v roce 2020. V termínech tak zatím k posunu kvůli rozhodnutí NSS nedochází, uvedl.

Podle náměstka hejtmana Středočeského kraje pro dopravu Miloše Petery (ČSSD) krajský úřad věc znovu projedná hned, jakmile to umožní zákon. "Nejdříve to musí k nám přijít, jsou tam nějaké lhůty, ale nebudeme to protahovat. Myslíme si, že by tam ta komunikace vzniknout měla," řekl.

Radonice u Prahy byly proti stavbě 

Proti výstavbě obchvatu byla obec Radonice u Prahy, kterou by stavba zasáhla. Podala proto návrh na zrušení trasy koridoru.

Neřold doplnil, že rozsudek se netýká části stavby 511, tedy propojení mezi dálnicemi D1 a D11. Příprava této stavby tedy bude moci pokračovat, jakmile budou přijaty zásady územního rozvoje (ZUR) hlavního města Prahy. "Půjde-li vše dobře, začít stavět by se mohlo v letech 2016 až 2017," dodal mluvčí.

Krajský soud v Praze zrušil zásady územního rozvoje Středočeského kraje loni v srpnu. Hejtmanství podle soudu v územně plánovací dokumentaci dostatečně nevyhodnotilo takzvané kumulativní a synergické vlivy, tedy dopad na životní prostředí a veřejné zdraví.

Podle kraje se ale tyto vlivy mají vyhodnocovat jen v případě, že je navrhováno více variant řešení. Koridor silničního okruhu kolem Prahy je podle hejtmanství v dané trase už dlouhodobě ustálen.

Reklama

Výběr článků

Načítám