Ještě před pár měsíci řešili stavbaři s Ředitelstvím silnic a dálnic spory, kvůli kterým to však odnášeli hlavně řidiči. Mezi Velkou Bíteší a Lhotkou byla doprava omezená, aniž by tam stavbaři vůbec začali práci.

Teď jsou dělníci a těžká technika na dálnici D1 vidět i za horkého počasí. Hlavní práce probíhají na úseku 14, který vede na 104. až 113. kilometru mezi Větrným Jeníkovem - Jihlavou. Rychlost je zde snížena na 80 km/h. V obou směrech v celé délce úseku mohou řidiči jezdit dvěma pomocnými pruhy svedenými ke krajnici.

„Práce probíhají na středním dělícím pásu, kde dochází k rekonstrukci kanalizace, z části bezvýkopovou technologií, z části je prováděna kompletní výměna. Dále pracujeme na pokládce kabelového vedení, která je kompletně nová. Řidiče to neomezuje, je tu pouze snížená rychlost na 80km/h. V souvislosti s horkým počasím musíme dbát větších počtů přestávek a zvýšit pitný režim. Pracujeme i o víkendu,“ řekl Novinkám stavbyvedoucí Jaroslav Jezl z firmy Porr.

Jezdí se osmdesátkou

Osmdesátkou řidiči pojedou i na úseku 21 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na 153. až 162. kilometru. Ve směru na Prahu je doprava vedena ve dvou jízdních pruzích zúžených směrem ke středovému dělícímu pásu. Ve směru na Brno nejsou plánována žádná dopravní omezení.

Obnovení prací na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší

Obnovení prací na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší

FOTO: Miroslav Homola, Právo

V rámci modernizace dálnice D1 musí řidiči počítat s omezením i na úseku 9 na 66. až 75. kilometru mezi Loktem a Hořicemi. V úseku 5 mezi 41. až 49. kilometrem Šternov - Psáře v pravém pásu dálnice ve směru na Brno jsou průjezdné dva jízdní pruhy, jeden pak směrem na Prahu. V levém pásu dálnice je jeden jízdní pruh směrem na Prahu. Rychlost je omezena na 80 km/h.

„Stavební práce probíhají podle harmonogramu na 41. až 49. kilometru. V tomto horku od 7.00 do 20.00 hodin. Pracujeme i nonstop o víkendu na provizorním rozšíření levého jízdního pruhu směrem na Prahu. Omezení pro řidiče se týká rychlého pruhu na Prahu a směrem na Brno je doprava vedena v režimu 2 + 1,“ uvedl stavbyvedoucí Zdeno Krejčík ze společnosti Eurovia.

Modernizaci dálnice D1 často komplikuje počasí. Nedávno skončila oprava zvednutých panelů u Domašova na Brněnsku. Vozovku zřejmě poškodily tropické teploty. Naopak při dešti na mokrém asfaltu mnohdy nedrží barvy značení.