Protože ještě není dokončená rekonstrukce obchvatu Tábora, není nově otevřený úsek pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny do konce letošního roku zpoplatněn. Mýtné brány pro nákladní auta ale fungují.

Přesné náklady na výstavbu nového úseku D3, která započala v roce 2009, nejsou podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) ještě vyčísleny. S DPH bude stát přes 12 miliard korun. Zhruba devět miliard jsou uznatelné náklady, a zhruba 70 procent z nich by Česká republika, respektive investor a správce, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), měla získat z EU. Jak řekl ČTK při slavnostním zprovoznění, je to zatím nejnáročnější dopravní stavba v ČR dotovaná z Operačního programu Doprava v tomto plánovacím období 2007-2013.

Dálnice značně uleví obcím, jimiž procházela stávající silnice E55. Denně jimi projelo přes 20 000 aut. Nejvíce postiženou byla Planá nad Lužnicí. Předpokládá se, že více než polovina aut, které městem běžně projely, pojede po D3.

O bezpečnost se na D3 bude starat nové dálniční oddělení v Chotovinách, které se dovybavuje. Nedávné cvičení integrovaného záchranného systému podle hejtmana Jiřího Zimoly prokázalo určité nedostatky. Hasičů je málo a na některá místa se v časových termínech nedostanou s potřebnou vyprošťovací technikou.

D3 má ulevit vytíženému spojení mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Problémem je, že nepokračuje k hlavnímu městu, dlouho se vybírala vhodná varianta vedení dálnice a napojení D3 na další dálnice. Nadále se posuzují variantní řešení ke zvolené stabilizované variantě. Hotová by měla být v roce 2018.