„Jsme realisté. Od kampaně nečekáme okamžitou změnu, ale otevření diskuse ve společnosti a hlavně zamyšlení každého z nás, co malého můžeme pro změnu udělat sami,“ uvedl ředitel Domova Sue Ryder Matěj Lesal. Domov Sue Ryder nabízí služby a péči seniorům. Organizace provozuje stacionář, domov, poradnu či půjčovnu zdravotních pomůcek. Zajišťuje i osobní asistenci.

FOTO: http://www.mastozapar.cz/

Kampaň se objeví v médiích a na sociálních sítích. Podle pořadatelů je základem projektu web www.mastozapar.cz. Návštěvníci na něm najdou informace, kvíz o stárnutí a v brzké době také „urychlovač stárnutí“. Na něj se pak zájemci dostanou kliknutím na odkaz „takhle dopadneš“. Nechybí možnost komentářů a hodnocení čtenáři.

Podle pořadatelů má projekt mladým připomenout, že si senioři zaslouží jejich respekt. Starším má zas ukázat, že „ještě nemusejí patřit do starého železa“, uvedli autoři na webu. Součástí kampaně jsou i billboardy. Dívá se z nich starý muž či žena a jejich portrét doplňují třeba otázky: Proč mi nikdo nezavolá? Proč jsem na starý kolena pořád sám? Proč se mnou už nikdo nepočítá? Proč mi nikdy nic neřeknete? Proč se mě chcete zbavit?

I dalajláma je senior

Reakci očekávají autoři také na spot. Natočili ho v metruPraze skrytou kamerou. Stará žena se v něm snaží vytáhnout nákupní tašku na kolečkách do schodů. Lidé ji přehlížejí. Přitom pomoc by podle pořadatelů kampaně zabrala 60 sekund. Na webu vypočítávají, kolik času by pak stál třeba úsměv v tramvaji, pozdrav či dání přednosti ve dveřích. Ukazují také úspěšné seniory, mezi nimi herečku Jiřinu Jiráskovou, režiséra Miloše Formana, architektku Evu Jiřičnou, herce Milana Lasicu, britskou královnu či dalajlámu.

 

FOTO: http://www.mastozapar.cz/

Společnost stárne a podíl seniorů se zvyšuje. V Česku tvoří lidé nad 65 let přes 16 procent obyvatel, před čtyřmi roky to bylo necelých 15 procent. Podle organizátorů se chování zhoršuje a roste třeba neochota bydlet vedle seniorů. „Podle průzkumu by sedm procent Čechů nechtělo mít staré lidi za sousedy. V roce 2005 se tak vyjádřila jen tři procenta dotázaných,“ uvedli pořadatelé kampaně.