Hlavní obsah

Proč si muži prožívající krizi středního věku často kupují drahá auta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Krize středního věku – pro někoho jen pojem, který ho tak nějak mine, pro jiné skutečnost, kterou možná právě zažívají. Čím se může projevovat u mužů a jak jim v tom pomáhají drahá auta?

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Obvykle kolem čtyřicátého roku věku či těsně po něm přepadá mysl lidí mnohem více nepříjemných myšlenek – kam jsem dospěl/a, co jsem dokázal/a, strach z toho, co bude, že už asi nebude to, co bylo v mládí, a podobně.

Samozřejmě u každého jedince je to jiné – někdo zvládne vše poměrně v pohodě, někdo jiný se propadne do depresí nebo si začne dokazovat, že na něco ještě má.

Když se zaměříme čistě na muže, u některých bývá nově „objevená“ krize středního věku důvodem, proč začínají dělat nové, někdy i bláznivé či nepochopitelné věci. Někteří začnou najednou cvičit, jiní si najdou mladou milenku, další si koupí třeba sportovní auto. A právě se zmíněným vozem se někteří z nich cítí jaksi „živěji“, uvádí server Daily Mail.

Jak přežít partnerovu krizi středního věku

Vztahy a sex

Zatímco někteří lidé si na rovinu myslí, že koupě luxusního vozu nic neřeší a nepřinese, nová studie naznačuje, že to tak být nemusí. Jízda v drahém autě totiž může poměrně dost zvýšit sebevědomí.

Odborníci z Federální univerzity v brazilském Rio Grande zjistili, že muži, kteří vlastní luxusní vozy značek jako Porsche či Corvette, jsou navíc vnímáni jako lidé s vyšší úrovní partnerských hodnot a sociální dominance a jsou považováni za kompetentnější.

Výsledky rovněž naznačují, že muži vlastnící prémiové vozy byli hodnoceni jako ti s „vyšší hodnotou k sexuálnímu styku“, uvedli výzkumníci ve studii zveřejněné v časopise Science Direct.

Anketa

Myslíte si, že mladá milenka nebo drahé auto vyřeší krizi středního věku?
U někoho určitě.
75,5 %
Nejspíš ne.
24,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3304 čtenářů.

Vyšší hodnocení z hlediska uvedených kritérií uváděli shodně muži i ženy. Podobně jako auta hierarchii jedince určují i další luxusní předměty, jako jsou nemovitosti či oblečení. Navíc jsou tito lidé podle výzkumu nezřídka upřednostňováni při výběru zaměstnání.

„Je pravděpodobné, že takoví jedinci jsou považováni za atraktivnější právě díky výhodám spojeným s vysokým společenským statusem,“ uvádí zpráva.

A má to i opačný efekt. Lidé, kteří mají podobné výhody, jsou nejen vnímáni lépe na společenském žebříčku, ale rovněž se i sami cítí sebevědoměji, což je pochopitelné. Pak už jen záleží na tom, zda takové pocity a postavení přinesou do života i to, na čem skutečně záleží – štěstí.

Kdy u člověka vrcholí krize středního věku

Zdraví

Manželství a krize středního věku

Vztahy a sex

Reklama

Výběr článků

Načítám