Článek
Mezi zmíněnými vozidly jsou i vraky, které už nejezdí, ale přesto je toto číslo alarmující a vysoce přesahuje počty v okolních zemích.
„Je to ubohý příklad toho, jak si stát neplní své povinnosti,“ upozornil v této souvislosti předseda Nejvyššího kontrolního úřadu Ľubomír Andrassy.
Vymáhání pokut je v tomto případě problematické, takže slovenská vláda zavádí tzv. objektivní odpovědnost, což znamená možnost pokutovat majitele auta bez nutnosti dokazování viny.
„Provinilce by měl stát snadněji identifikovat a žádat o nápravu. Pokud totiž způsobí škodu auto bez povinného ručení, hradit se to musí ze společného garančního fondu kanceláře pojišťovatelů,“ uvedl v této souvislosti web tvnoviny.sk.
Jedním z nástrojů, kterými chce stát bojovat proti neplatičům, budou také stanice technické kontroly. V budoucnu by měl projít kontrolou pouze ten, kdo má řádně zaplacené povinné ručení.
„Pokud vozidlo nebude mít zaplacené povinné ručení, bude automaticky vyhodnocené jako nezpůsobilé k jízdě a nedostane osvědčení o emisní a technické kontrole,“ uvedla Petra Poláčiková, mluvčí ministerstva dopravy Slovenské republiky.