Hlavní obsah

Další zakázka pro Attilu Végha. Tentokrát od slovenského ministerstva zemědělství

1:42
1:42

Poslechněte si tento článek

Známý bojovník a influencer Attila Végh uzavřel smlouvu se slovenským ministerstvem zemědělství. Jeho firma AV Champ získala zakázku na marketing, za kterou má inkasovat 40 tisíc eur. Podle přehledu objednávek má Végh propagovat školní program ministerstva.

Foto: FB Richard Takáč, Novinky

Attila Végh (vlevo) a ministr Richard Takáč

Článek

Zakázka byla uzavřena jen pár dní poté, co se Végh spolu s ministrem zemědělství Richardem Takáčem (Smer) objevili na fotografiích ze společného tréninku, které zveřejnili na sociálních sítích.

Na spojení Végha a ministerstva upozornila jako první poslankyně Veronika Remišová (Za ľudí). „Zápasník Attila Végh, který je spojován s propagační podporou představitelů současné vládní koalice, získal od státu další zakázku, tentokrát od ministra zemědělství Takáče ve výši 40 590 eur (přibližně milion korun). V popisu služeb ministerstvo zemědělství uvádí ‚Influencer marketing – propagace MPRVSR – školní program‘,“ konstatovala Remišová.

Další poslankyně, Martina Bajo Holečková (SaS), ironizovala okolnosti podpisu smlouvy: „Další náhoda v případě Attily Végha. Jdete kolem ministerstva zemědělství, zavoláte ministru Takáčovi, dáte si spolu kávu, uděláte si fotografii a při odchodu dostanete smlouvu na 40 tisíc eur,“ uvedla na sociálních sítích.

Podle kritiků tak vzniká podezření, že Végh získává lukrativní zakázku právě díky svému kontaktu s ministrem a díky podpoře vládní struktur.

Smlouva na 40 tisíc eur byla podepsána 15. července, fotografie ministr zveřejnil 21. července. Suma je tak nižší než 50 000 eur, nad ni už musí být na Slovensku vypsána veřejná zakázka.

Ministerstvo smlouvu nekomentovalo.

Attila Végh v posledních měsících opakovaně spolupracoval s institucemi a představiteli současné vládní koalice na Slovensku

Nejvýrazněji se o jeho propojení s vládními činiteli mluví v souvislosti s následujícími událostmi:

  • Smlouva s ministerstvem zemědělství: V červenci 2025 podepsala Véghova firma AV Champ smlouvu s Ministerstvem půdohospodářství Slovenské republiky (šéf resortu Richard Takáč ze strany Smer), a to na sumu 40 000 eur. Předmětem zakázky je influencer marketing na propagaci školního programu ministerstva. Okolnosti vzniku smlouvy (přátelské setkání a zveřejnění fotografií s ministrem krátce před podpisem kontraktu) vyvolaly v médiích i u některých opozičních politiků podezření na netransparentní přidělení zakázky. Végh sám zatím smluvní spolupráci veřejně nekomentoval, ministerstvo odmítá podrobněji komentovat detaily.
  • Podpora prezidentského kandidáta: Végh v první polovině roku 2024 veřejně podpořil v prezidentských volbách kandidáta Petera Pellegriniho (dnes slovenský prezident a šéf strany Hlas, která je součástí vládní koalice). Tato angažovanost měla pro Végha i dopady v byznysu – několik jeho sponzorů (Renault Slovensko, Pierre Baguette, Heineken) s ním ukončilo spolupráci kvůli otevřenému politickému vystupování.
  • Spolupráce s dalšími státními institucemi: Už v minulosti Végh získal například smlouvu se Slovenským plynárenským průmyslem (SPP). Kritici uvádějí, že i tato zakázka byla udělena krátce po veřejné podpoře Pellegriniho.
  • Z pohledu veřejného prostoru je tedy Attila Végh často vnímán jako influencer blízký aktuální vládní koalici (zejména stranám Smer a Hlas) a jeho zakázky financované z veřejných prostředků vyvolávají v médiích i mezi opozicí otázky na transparentnost a propojení soukromých zájmů s vládními institucemi. Zároveň Végh svou angažovaností ve prospěch vládních představitelů přišel o několik firemních sponzorů, kteří se od politicky exponovaných tváří distancují.
Související témata:

Výběr článků

Načítám