Článek
Rozhodování o budoucnosti není pro dnešní školáky jednoduché. Většina z nich ještě neví, čemu by se chtěla věnovat, a profese se mění rychleji než kdy dřív. Pomoci v rozhodování má nová technologie, která studentům umožňuje nahlédnout do různých zaměstnání zblízka: virtuální realita.
Na vlastní oči z perspektivy člověka v provozu
„Studentům umožňuje nahlédnout do reálných pracovišť a vidět klíčové činnosti vybraných profesí se zorným polem 360 stupňů,“ uvedl ředitel Krajského inovačního centra Karlovarského kraje (KIC KK) Vlastimil Veselý. Jeho tým stojí za projektem VR Profilab, který pomocí 3D brýlí přenáší žáky doprostřed pracovního dne lidí z desítek různých oborů.
Projekt zatím nabízí třicet profesí, dalších deset nových filmů je ve výrobě. „Žáci se často s virtuální realitou setkávají poprvé a drtivá většina z nich odchází nadšená,“ poznamenal Veselý.
Podle něj je právě moment, kdy si studenti mohou práci na vlastní oči prohlédnout z perspektivy člověka v provozu, klíčový. „Najednou vidí, co všechno profese obnáší. Že automechanik nepracuje jen s nářadím, ale i s diagnostikou, a že lékař musí zvládat technologie i komunikaci. To jsou věci, které běžná výuka neukáže,“ uvedl.
Vlna workshopů odstartovala po letních prázdninách a termíny jsou plné až do konce roku. První čtyři setkání proběhla na školách v Ostrově a Mariánských Lázních, dalších patnáct se bude konat na základních školách v Karlových Varech, Nové Roli, Perninku, Sokolově, Březové nebo Dalovicích a chystají se i pro Střední školu živnostenskou v Sokolově či Integrovanou střední školu Cheb.

