Hlavní obsah

Prostějovské ženy se budou učit samovyšetření prsu

Novinky, Kateřina Martykánová

Naučit ženy samovyšetření prsu a zdůraznit význam prevence v boji s rakovinou – to je hlavním posláním projektu Ruce na prsa obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius. Druhý ročník úspěšné road show po obchodních centrech pokračuje v úterý 14. dubna v obchodním centru Arkáda v Prostějově.

Foto: Dialog Jessenius o.p.s.
Článek

V úterý 14. dubna od 11 hodin zahájí činnost edukativní stánek v prostějovské Arkádě. Na speciálním fantomu si zde ženy mohou vyzkoušet, jak se samovyšetření provádí a také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Praktické zkušenosti i užitečné rady od odborníků zde mohou ženy získat denně od 11. do 19. hodiny, až do 26. dubna.  

„V předchozím ročníku využilo této možnosti na 4000 žen a dívek, které navštívily náš stánek v obchodních centrech po celé republice během naší road show,” uvedla ředitelka obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje i další možnosti, jak se dozvědět informace o správném postupu samovyšetření.

„Naše speciální aplikace pro mobilní telefony nabízí nejen postup krok za krokem, ale je především praktickým pomocníkem, který ženy každý měsíc upozorní, že teď je ta nejlepší doba najít si deset minut na samovyšetření.“

Vznik projektu Ruce na prsa iniciovaly před časem samy dívky, které měly rakovinu prsu a chtěly poukázat na výskyt tohoto závažného onemocnění také u mladých žen. Ty, které našly odvahu a podělily se o svůj příběh, zachytila fotografka Petra Ficová a už od samého začátku doprovází tuto kampaň.

Termíny road show:

17. 2. – 1. 3. 2015 PALLADIUM Praha

3. 3. – 15. 3. 2015 Quadrio Praha

17. 3. – 29. 3. 2015 Olympia Mladá Boleslav

14. 4. – 26. 4. 2015 Arkáda Prostějov

28. 4. – 10. 5. 2015 City Park Jihlava

12. 5. – 24. 5. 2015 Olympia Teplice

26. 5. – 7. 6. 2015 Fénix Praha

9. 6. – 21. 6. 2015 IGY Centrum České Budějovice

Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti a přední česká onkoložka Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc. Mediálním partnerem jsou regionální Deníky VLP.

DIALOG JESSENIUS o.p.s.

Obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius vznikla v roce 2009 s cílem rozšířit informovanost široké veřejnosti o závažných onemocněních, jejich průběhu a léčbě a tím zlepšit komunikaci mezi zdravotníky a pacienty i mezi pacienty a rodinnými příslušníky.

K hlavním projektům patří publikace edukativních DVD pod souhrnným názvem Průvodci onemocněním, která mají pomoci pacientům s onkologickým onemocněním překonávat těžkou životní situaci a připravit je na to, co je při léčbě čeká. Nová kampaň Ruce na prsa se zaměřuje na osvětu, prevenci a motivaci veřejnosti k zodpovědnému přístupu k vlastnímu zdraví a životu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám