Hlavní obsah

Přitáhne české baroko mladé tím, že bude cool?

Novinky, Vratislav Konečný

A pak že baroko byla doba temna. Ministerstvo pro místní rozvoj přichystalo pro mladé cestovatele, projekt, ve kterém představí baroko jako cool. Vzhledem k tomu, že mladí cestovatelé až tolik k památkám neinklinují, bude to asi trochu in. Ale nechme se překvapit.

Foto: CzechTourism

Jedno srdce nezůstane cold

Článek

V roce 2015 proběhlo lákadlo pro mladé cestovatele v seriálu Lovci zážitků.  Zážitek to ale žádný nebyl, jen dobrý trip pro zúčastněné.

Agentura CzechTourism nabízí nový projekt. Po úspěšné sérii mezinárodních instatripů vzniká během května nový youtube seriál RoadTripBaroko, který má inspirovat mladé cestovatele z Česka k návštěvě barokních destinací a ukázat, že i české baroko je cool.

Strategie RoadTripBaroko

„Prostřednictvím moderních technologií, sociálních sítí a médií, které sleduje a využívá zejména nejmladší generace, je důležité zajímavě představit naše regiony a přitáhnout tam mladé cestovatele. Seriál RoadTripBaroko je proto projektem, který přesně zapadá do této strategie,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Kdo nesdílí, nežije

Agentura CzechTourism tímto projektem zacílila na skupinu takzvaných mileniálů (z anglického Millennials) neboli Generace Y. Tedy mladých lidí narozených mezi lety 1986 a 1995, kteří velkou část svého času tráví na různých sociálních sítích, včetně zmíněného Instagramu nebo YouTube.

„Jde o velmi svěží obsah zaměřený především na skupinu mileniálů. Cílem kampaně je ukázat destinaci úhlem pohledu mladých cestovatelek a inspirovat jejich publikum k návštěvě těchto míst,“ říká Tomáš Kadlec, social media manager, který se věnuje tvorbě kampaní s influencery. Youtuberky během svých cest po ČR navštíví Olomouc, Kroměříž, Český ráj, Mariánské Lázně a Kuks.

„Relevantní a kvalitní obsah je pro nás na prvním místě. Chtěli jsme oslovit mladší publikum se zájmem o cestování. Proto jsme se při výběru influencerů zaměřovali na konkrétní segment – travel youtuberky. To nám dává větší smysl než vybírat velké YouTube celebrity, jejichž obsah příliš nesouvisí s cestováním,“ dodal Kadlec.

Když vychází hvězda

Hlavní roli v seriálu ztvární Petra Voráčková alias Restless Child, která je momentálně nejprogresivnější travel youtuberkou na české scéně a patří mezi TOP 10 českých instagrammerů, které se vyplatí v roce 2017 sledovat. Petru na cestách doprovází talentovaná vycházející hvězda YouTube scény Veronika Šubrtová, jejíž tvorba se zaměřuje na lifestyle a udržitelný cestovní ruch.

Bývaly doby, kdy jsme věděli, jak to tu je krásné a že si máme přírody a památek vážit, ale zřejmě nám něco uniklo. Asi jsme nebyli barokně cool.

Výběr článků

Načítám