Článek
Ve středu se z ní opět stal významný dopravní uzel. Vyrážely odtud autobusy na Rakovnicko, auta ve směru na Prašný most nemusela kličkovat kolem stavební jámy tunelu Blanka. Lidé přestupující z metra na tramvaj 1, 8 či 26 neběhali k Letohrádku královny Anny. Přechod silnice usnadňují pěším semafory přímo u refýží. Oddychli si i obyvatelé okolí. „Konečně mě nevzbudil rachot stavebních strojů. Ještě že budou ty volby,“ řekl Právu jeden z nich, Tomáš Polák.
Novou dominantou Hradčanské jsou na severním chodníku prosklené východy z vestibulu metra. V malém připomínají kritizovanou stanici metra C Střížkov. Architekt je stejný – Patrik Kotas. Východ měl být ještě jeden, chodit se mělo jako dříve pod Buštěhradskou dráhou. Město ale stále nevykoupilo pozemky z konkurzu bývalých stavebnin na Hradčanské.
Prašný most 1. října
V okolí Metrostav stále pracuje na tunelu. Podle Poláka se stavějí nájezdové rampy, a to na Prašném mostě – zde má být hotovo do 1. října. „V ten den se narovná celá třída Milady Horákové,“ slíbil mluvčí Metrostavu František Polák. Ještě předtím, 28. září, se bude v tunelu Blanka konat den otevřených dveří. Lidé si budou nejspíš moci projít tři kilometry tunelu z Letenské pláně do Troje.
Polák nepředpokládá, že by stavbu tunelu mělo zdržet stále probíhající vyšetřování závalu na parkovišti ministerstva kultury. „Dokumentaci na pokračování stavby předáme v nejbližších dnech Českému báňskému úřadu,“ poznamenal Polák a nevyloučil, že všechny ražby skončí začátkem příštího roku. I pod Letnou se stále střílí dno tunelu. Příčinu závalu báňský úřad ještě neurčil.
Pokud jde o MHD, další pozitivní změna je nachystána na noc z pátku na sobotu. Metro začne jezdit o 50 až 60 minut déle. Podle dopravního podniku na něj budou navazovat denní tramvajové linky a většina denních autobusových linek. Začátek nočního provozu se tak posune zhruba o hodinu.