Hlavní obsah

Modelka Andrea Kloboučková se dozví, jak na samovyšetření prsu

12. 5. 2014, 14:27
Novinky, Kateřina Martykánová

Jak se provádí samovyšetření prsu, si mohou od 13. května vyzkoušet ženy a dívky v dalším obchodním centru, kam zavítá Dialog Jessenius se svou preventivní kampaní Ruce na prsa. V obchodním centru Olympia Teplice bude edukativní stánek se speciálním modelem prsou k dispozici až do 25. května.

Foto: Dialog Jessenius o.p.s.
Článek

Jednou z prvních žen, která zde projde odbornou instruktáží, bude v úterý 13. května v 11.00 hodin modelka Andrea Kloboučková. Na speciálním fantomu si totiž vyzkouší nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.

Stejně jako ona, potom mohou další ženy a dívky v teplické Olympii před prodejnou Datart získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11. do 19. hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů.

Obchodní centrum Olympia Teplice je další zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás.

„Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvádí ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje: „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc.“

O KAMPANI RUCE NA PRSA:

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7000.

„Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“   

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy. 

Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory  generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.

Reklama

Související témata:

Výběr článků