Hlavní obsah

Terfel i potřetí exceloval - i v pískání na prsty

Právo, Vladimír Říha

Velšský basbarytonista Bryn Terfel patří k předním světovým hvězdám svého oboru a v Praze to v úterý opět potvrdil ve svém již třetím galakoncertu v posledních letech. I tentokrát byla Smetanova síň Obecního domu téměř zaplněna chtivým publikem, které zná padesátiletého sólistu z předchozích koncertů, jež nikdy nebyly nudnou záležitostí.

Foto: Petr Dyrc

Terfel ovládá i pískání na prsty.

Článek

Vždy dokazovaly, že Terfel kromě zpěvu ovládá i umění jak si získat publikum svým temperamentem, a to i na koncertním podiu. Je vtipný, obdařený postavou velšského syna farmáře, čehož zdárně využívá při obrovských hlasových schopnostech k navázání kontaktu s posluchači a v širokém rozpětí postav.

Doprovázela ho PKF-Prague Philharmonia řízená jeho krajanem Garethem Jonesem a mimořádně i Pražský filharmonický sbor (sbormistr Jakub Zicha). Proto i repertoár večera přinesl i několik sborových scén i scén samotného sólisty se sborem a orchestrem, takže koncertu nechyběla ani určitá divadelní složka. Tu ještě posílil sólista i zapojením dvou lahví piva v Donizettiho Nápoji lásky či pískáním na prsty v árii z Boitova Mefistofela.

To ovládá jako farmářský synek tak excelentně, že posluchačům doslova zaléhalo v uších.

Foto: Petr Dyrc

Celkový záběr z koncertu

Dovede ale i skvěle přednést i tragické momenty, což ukázal při árii umírajícího Borise Godunova z Musorgského opery nebo velkou scénou se sborem při árii Scarpii z Pucciniho Tosky (Te Deum).

Ke konci večera pak přišla řada na velšské písně, spirituály a jako minule končil muzikálem Šumařem na střeše (If I Were a Rich Man). Přidanou Rodgersovou ukolébavkou Some Enchanted Evening skvělý koncert zakončil. K výbornému dojmu z večera přispěl i doprovázející orchestr i sbor.

Hodnocení 80 % 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám