RECENZE: Krimi s Rodenem neurazí, ale ani nenadchne

Princip slasti je velkoryse pojatý koprodukční seriál s krimi zápletkou a Karlem Rodenem v jedné z hlavních rolí. Desetidílná série se představí poprvé 14. října na ČT1.

Karel Roden v seriálu Princip slasti

Na ukrajinském pobřeží se objeví loďka s mrtvou dívkou, které chybí paže. Další kousky těla se objeví až ve Varšavě a v Praze. Do případu se tak současně pouštějí český vyšetřovatel (Karel Roden), polská vyšetřovatelka (Małgorzata Buczkowská) a ukrajinský detektiv (Sergej Strelnikov). V průběhu vyprávění se pravidelně střídá linie česká, polská a ukrajinská.

I vedlejší postavy hrají známí herci jako Kryštof Hádek, Aňa Geislerová, Marek Taclík či Martin Finger, přesto se Princip slasti jeví jako veskrze průměrná detektivka, která se navíc rozvíjí až moc pomalu. Postavy nakonec nejsou tak charizmatické, aby u seriálu divák vydržel deset hodin jen kvůli nim. Civilní Roden z toho vychází nejlépe. Polská herečka, která ztělesnila varšavskou vyšetřovatelku, přehrává, je přemrštěně agresivní a působí skoro, jako kdyby byla psychicky narušená.

Hlavně ale Principu slasti podráží nohy fakt, že děj není příliš věrohodný. Vrah vozí kousky těla tisíce kilometrů a složitě je ukrývá na bizarních místech, třeba v divadle do rekvizity. Touha udělat koprodukční projekt je sice správná, ale existují i méně krkolomné zápletky, které by donutily hrdiny cestovat.

Małgorzata Buczkowská

K dobru je třeba přičíst, že seriál nevypadá lacině. Nápaditá a rozmáchlá kamera klouže po detailech tváří i proletuje nad pláží, věžáky či kolem Hradčan, a když se srazí auta, tak to skutečně vypadá, že se srazila auta. Tvůrci našli velice atraktivní exteriéry i interiéry (ovšem je otázkou, zda to až nepřehánějí, např. když řadová česká státní zástupkyně bydlí sama v Praze 1 v obrovském historickém bytě nejméně za 15 milionů).

Princip slasti je zkrátka velký mezinárodní projekt, za kterým je vidět hodně práce i peněz. Ve výsledku neurazí, ale ani nenadchne.

Celkové hodnocení: 60%

RECENZE: Životní role. Phoenixův Joker ze sebe vydal vše