Hlavní obsah

Obrazovce vládne Nova

Novinky, Eva Zajíčková
PRAHA

Televizní divák dobře ví, koho má na obrazovce nejradši. To mu nemusí nikdo říkat. Ale nepodívejte se na program, který vám prozradí, koho mají nejraději ti ostatní.

Foto: www.valachy.cz

Jedno z ocenění získal turistický resort Valachy za nový typ wellness pobytů, které využívají propojení s novými slanými bazény v hotelu Horal.

Článek

Je to právě tahle obyčejná zvědavost, na niž mohou bez obav vsadit organizátoři nejrůznějších anket, včetně těch o nejoblíbenější televizní osobnosti a pořady. Sotva se předvedly národu tváře Novy, přišla anketa ´nadstranická´. Vyhlášení cen TýTý, které pořádá Týdeník Televize, sledovalo v sobotu večer na ČT 1 padesát procent diváků.

Výsledky bez změn

Téměř 2,5 miliónu lidí se dívalo na předávání trofejí, o nichž rozhodlo jen málo přes 100 tisíc lidí. Zájem hlasovat sice proti minulosti opět poklesl, ale na výsledky to nemělo téměř vliv. Většinu cen si opět odnesli lidé, kteří se v anketě objevují už léta. A znovu se objevily hlavně osobnosti Novy, nejsledovanější domácí televize. Je proto s podivem, že veřejnoprávní ČT se zachovala tak velkoryse a anketu TýTý letos vůbec pustila na obrazovku. Před několika týdny ji totiž popudilo, když se v jejím pořadu Banánové rybičky objevil Vladimír Čech, moderátor mimořádně úspěšné soutěže Novy. ČT vzápětí vydala zákaznezákaz, tedy nepsané doporučení, aby se tváře spjaté s konkurencí v jejích pořadech napříště neobjevovaly.

Tak jak to s Českou televizí je - je opravdu hrdě nadstranická, jak se v sobotu tvářila, anebo bojuje o své zájmy?

Komerční dopad popularity

Absolutním vítězem TýTý se stal Karel Gott, několikanásobný Zlatý i Český slavík, jehož by někteří Češi dokonce přijali i v roli prezidenta. Není bez zajímavosti, že podle mediálních průzkumů se právě on objevoval poslední dobou v televizích nejčastěji. Cena TýTý je další záruka, že ho budeme vídat i nadále a spolu s ním i další oceněné. Žádná anketa by se totiž nekonala, kdyby její výsledky nemohli pořadatelé i využít.

Televize v sobotu večer zjistily, kdo je nejlépe prodává a koho zvát na obrazovku. ČT si potvrdila, koho od konkurence určitě opomenout. A Týdeník Televize má další inspiraci, kterou tvář dát na titul, až bude chtít zvednout náklad.

Zdroj: ATO Mediaresearch

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám