Článek
Renomé, které bratři získali daleko za hranicemi domovských scén Hamburského Baletu a Semperoper v Drážďanech, je obrovské. Jiří Bubeníček se vedle sólové kariéry tanečníka dlouhodobě věnuje choreografii.
V Praze představili poprvé čtyři tituly. Le Souffle de l’Esprit/Dech duše inspirovaný krásou Leonardových kreseb a obrazů je taneční freskou pro jedenáct tanečníků.
Taneční styl v díle přesahuje baletní techniku. Je čirý, fluidní a možná ze všech děl večera nejosobitější, nejdále od všech vlivů, kterými Bubeníčkové prošli.
Odrazy výsostných děl Leonarda, které jsou promítány v jakémsi rámu na horizontu scény Otty Bubeníčka, jsou možná pokynem pro krásu a radost, které z kompozice prosakují.
Dueta i sóla se překrývají, aby mohly splynout ve sborové unisono na několik skladeb Johanna Sebastiana Bacha, Johanna Pachelbela, Romana Hoffstettera a Otty Bubeníčka.
Toccata je skladba Otty Bubeníčka v choreografii Jiřího. V ní více bazírují na klasické taneční technice, avšak ve stylovém posunu blížícím se k výrazivu světově proslulého amerického choreografa Williama Forsytha.
Kompozičně podobně si choreograf hraje s „partneřinou“ v měnících se párech i partnerech. Holost a temná prázdnota scény i polonahá těla umocňují techniku i do jisté míry atletičnost a dynamiku pohybu.
Jiří Bubeníček přichází také s neobvyklou verzí legendárního Fauna Clauda Debussyho, která je doplněna o skladbu Francise Poulenca. Faun se objevuje téměř v původním designu i s původním cílem ukázat a obnažit – chtíč, sžíravost touhy a lásky, animálnost bytí a až zvířecí posedlost. Inspirován skutečným případem zvrhlého hříšného kněze neodešel autor od originální verze. Bubeníčkův Faun se tak stává také mefistofelovským výkladem svedení.
V Obrazu Doriana Graye opět v plné formě dominují a energií hýří obě dvojčata před známým Wildovým tématem o rozdvojení člověka. Sebezničující obraz o štvaní svědomí, o věčném duelu dobra a zla v nás.
Ukázali, že jsou nejen schopni vystavět choreografická díla, ale že umí a budou umět řešit i velká dramatická témata.
Interpretačně jsou zvláště ve své zralosti nejen vynikajícími světovými tanečníky, ale oduševnělými výbornými herci.