Hlavní obsah

Filip Kudrnáč rád provokuje modernisty

Právo, Peter Kováč

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Absolvent pražské Akademie výtvarných umění, malíř Filip Kudrnáč (1975) na nedávné přehlídce současné české malby iritoval modernisty vystavenou Venuši stojící na mořské mušli uprostřed přírody.

Foto: Štěpánka Kubíčková

První hoře

Článek

Jak jste se k tomu tématu dostal?

Mám hluboký vztah k přírodě a líbí se mi klasicky a romanticky krásné ženy. Potom snadno uvěříte věčným tématům lásky, zpracovávaným od řeckých bájí až po rock´n´ rollové písně.

Ona ale nepůsobí jako mytologická postava, ale jako pěkná současná holka v plavkách. Leckoho to iritovalo. Téměř jako kdysi Manetova Snídaně v trávě...

O to právě jde. Je to důkaz, že je to stále současné téma, akorát v básni použijete jiné přirovnání. Nebo kazí snad dojem Rubensových biblických obrazů to, že je na nich jeho plnoštíhlá manželka v lesklém hedvábí? Ve filmech také hrají herci, kteří s postavami, které představují, nemají vůbec nic společného. Venuše nezmizela, takže příště to může klidně být "My Venus in blue jeans".

Slyšel jsem, že vaše akademická malba je jen a jen módní póza. Abyste se na sebe jako malíř po absolvování pražské akademie něčím upozornil...

Akademická malba je přece nesmyslný termín. Je jen dobrá a špatná malba a buď se líbí, nebo ne. Ano, skutečně jsem se setkal dokonce s názorem teoretičky umění, že jsem maximálně neupřímný člověk. Já ale netrávím tři měsíce života tím, že stojím sám zavřený u jednoho obrazu proto, abych jen někoho šokoval tím, že mám upřímně rád krásné děvče, louky, lesy, šumění řeky, západy slunce.

Názor Filipa Kudrnáče na Picassa a modernisty přinese zítřejší Právo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám