Hlavní obsah

FFFILM: Rozhovor s režisérem VETŘELCE VS. PREDÁTORA

Novinky, František Fuka (www.fuxoft.cz)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dnes se dočkáte rozhovoru, který jsem exkluzivně pro FFFILM pořídil s režisérem filmu VETŘELEC VS. PREDÁTOR. A to není všechno (následuje reklama) - přístí týden si přečtete reportáž z natáčení filmu DOOM!

Foto: Jana Kosturová

Západ slunce nad řekou Bečva

Článek

Paul W.S. Anderson nemá štěstí na jméno. Původně si říkal pouze "Paul Anderson", ale pak se proslavil režisér Paul Thomas Anderson a lidé si je začali plést. Proto se přejmenoval na "Paul W. S. Anderson", ale teď si ho zase lidé pletou s čerstvě slavným režisérem Wesem Andersonem. Navíc jsou všichni tři přibližně stejně staří.

39letý Anderson je asi nejslavnějším (v kladném slova smyslu, na rozdíl od Uwe Bolla) režisérem filmů na motivy videoher. Natočil MORTAL KOMBAT, RESIDENT EVIL (produkoval a napsal i druhý díl), připravuje DEAD OR ALIVE a natáčí trailer ke hře DOOM III (nedokázal ale vysvětlit, proč se v listopadu 2004 natáčí trailer na hru, která vyšla před čtvrt rokem - možná jde o verzi pro XBOX).

Anderson natáčel letos v Praze film VETŘELEC vs. PREDÁTOR a tento víkend se sem vrátil, aby poděkoval českému štábu (se kterým se mu prý pracovalo super extra skvěle a nikdo nekradl) a podíval se s ním na dokončený film. Při té příležitosti se mi podařilo ukořistit s ním malý rozhovor pro FFFILM:

FF: Řekl byste, že je VvP film pro fanoušky původního VETŘELCE a PŮVODNÍHO PREDÁTORA, nebo pro jiné obecenstvo?

PA: Musím upřímně říct, že primární obecenstvo tohoto filmu by mělo být mladší. Myslím, že mnozí z diváků, kteří tenhle film viděli a líbil se jim, nebyli ani na světě, když měl premiéru první VETŘELEC. Napsal jsem VvP tak, aby nebyl nijak v rozporu s předchozími VETŘELCI nebo PREDÁTORY, ale je určen spíš pro diváky, kteří lépe znají comicsy a videohry. Samozřejmě budu rád, když na film přijdou hardcore fanoušci, ale doufal jsem, že tímto filmem získám pro obě série nové mladé fanoušky.

FF: Říkáte, že film není v rozporu s původními filmy, ale mně připadá, že tam rozpory jsou.

PA: To vám rád vyvrátím.

FF: Například když si Predátor sundá přilbu, jeho obličej a kusadla vypadají podstatně jinak než v původním filmu.

PA: Jsou tam drobné změny, ale když se podíváte na PREDÁTORA 1 a 2, jsou mezi nimi taky rozdíly. Predátoři mají rozdílný počet klů [???]. Myslím, že Predátoři nevypadají všichni stejně. Je to druh, stejně jako jsme my, a jsou mezi nimi rozdíly.

FF: A to, že Vetřelec je plně dospělý asi 20 minut po "narození"?

PA: V prvním VETŘELCI Vetřelec dospěje za dobu, než posádka Nostroma smontuje dvě elektrické tyče. Je to rychlé. Myslím, že méně než hodina reálného času.

FF: Aby bylo jasné, kam tím směřuji: Četl jsem údajný rozhovor s vámi, kde jste tvrdil, že studio v podstatě zmasakrovalo váš film.

PA: To je falešný rozhovor, nic takového jsem neřekl. Už se mě na to ptalo několik novinářů. Neměl byste věřit všemu, co čtete na Internetu.

FF: Takže když se "na Internetu" píše, že rozhodně budete psát scénář pátého VETŘELCE a možná ho budete i režírovat, nemám to brát vážně?

PA: Přesně tak, to taky není pravda.

FF: Také se psalo "na Internetu", že původní verze HORIZONTU UDÁLOSTI byla o hodinu delší, mnohem temnější, se zásadně jiným dějem...

PA: Ne zrovna s jiným dějem. Existovala temější verze filmu. Neměla zásadně jiný děj. Bylo v ní mnohem více pekelných vizí - v takové podobě nemohl mít film premiéru. Byl příliš brutální. Teď sháníme dohromady všechen ten materiál a já se snažím dát ty scény znovu dohromady pro speciální edici DVD. Nevím, jestli z toho bude "režisérská verze" filmu nebo jen "vystřižené scény", ale je to spousta materiálů a jsou to krásné věci. Nádherně natočené, velmi temné a velmi nepříjemné. Ale pokud to máte rádi...

FF: Jste bezpochyby nejúspěšnější tvůrce filmových adaptací videoher. Jaký je váš osobní vztah k videohrám? Hrajete je?

PA: Ano. Všechny své videoherní adaptace jsem natáčel proto, že jsem byl velký fanoušek hry. Mám videohry rád a myslím si, že některé z nich jsou velice filmové. Hry, které jsem adaptoval, se velmi inspirovaly filmem. V MORTAL KOMBATU byl jasně vidět vliv ENTER THE DRAGON [starý film s Bruce Leem] a vyrůstal jsem s horory George A. Romera, které evidentně inspirovaly sérii RESIDENT EVIL.

FF: Na čem ty hry hrajete? Na PS2 nebo PC?

PA: Mám všechno. Můj dům je jedna velká změť kabelů.

FF: A jakou hru jste pořádně hrál naposled? Nové Grand Theft Auto?

PA: To ještě nemám. V poslední době jsem hodně cestoval a neměl jsem tolik času. Když jsem naposled pořádně hrál, bylo to Metal Gear Solid 2. Nestihl jsem ho, když vyšel, a teď jsem to doháněl.

Z výše uvedeného mimo jiné vyplývá, že žádná výrazně delší verze AvP nikdy neexistovala a že to, co vyjde na DVD, se nebude nijak podstatně lišit od toho, co jde v kinech. Nejzásadnější z filmu vystřiženou scénou byl prolog, který se odehrává v roce 1904 a je při něm Predátory zmasakrována rybářská stanice.

Premiéry týdne

Obě premiéry tohoto týdne jsou zaměřeny spíše na ženy. Český dokument ŽENY PRO MĚNY (promítaný pouze z DVD) vypráví o osudech několika žen, které jsou ochotny udělat neuvěřitelné věci a zaplatit spoustu peněz proto, aby byly "krásnější" podle norem, které jim vnucují dámské časopisy. Není to špatně natočený dokument, ale nenašel jsem v něm nic objevného. Je smutným faktem, že ženské si nechávají dělat plastické operace a kupují si drahé diety, protože čtou časopis X. Stejně tak je pravda, že chlapi si kupují rychlé motorky a drahé doutníky, protože si čtou časopis Y, i když by jim stačila tramvaj a Sparty. Ženy z tohoto dokumentu jsou psychicky zmanipulované, ale to se rozhodně nevyřeší tím, že se autorka dokumentu bude pokoušet (marně) konfrontovat šéfredaktorku dámského časopisu s nějakými anarcho-feministkami.

Druhou premiérou týdne je film BRIDGET JONESOVÁ: S ROZUMEM V KONCÍCH. Jde rozhodně o slabší komedii, než byl DENÍK BRIDGET JONESOVÉ, ale není jednoznačné, o kolik je slabší a jak dobrý byl první díl. Samotná Bridget Jonesová mi připadala (podobně jako v jedničce) velmi debilní a nepříjemná a za většinu komplikací ve filmu si může zcela sama. Přesto jde pořád o ucházející nenáročnou komedii a především ženy z ní asi budou nadšené, protože si budou říkat, že jsou na tom intelektuálně pořád lépe než ona.

Ve zkratce...

Trailery, trailery, trailery! Tady je nová upoutávka na FANTOMA OPERY, tady je upoutávka (nebo co to je??) na LIFE AQUATIC, tady je trailer na nový remake Carpenterova ASSAULT ON PRECINCT 13 (o osazenstvu jedné policejní strážnice, která se brání zteči) a tady je upoutávka na film ELEKTRA (spin-off z DAREDEVILa), která ve mně skoro vzbuzuje dojem, že bych ten film ani nemusel vidět. Uvidíme...

Tom Hanks bude hrát hlavní roli ve filmu Rona Howarda THE DAVINCI CODE, natočeného podle superúspěšné knihy.

A ještě jeden příspěvek pro chytré hlavičky do rubriky "Pokud nejste pozorní, ani vám nedojde, že to souvisí s filmem": Manchurian Global.

Reklama

Související články

Domo arigato, FFFILM

Vzhledem k tomu, že jsem poslední dva týdny strávil v Tokiu, není zbytí a musím o tom něco napsat. Dokonce to i trochu souvisí s filmem, abyste věděli...

Dabingový FFFILM

Tento čtvrtek se do našich kin dostává počítačem animovaný rodinný film od DreamWorks PŘÍBĚH ŽRALOKA. Jeho vychutnání bude ale bohužel do značné míry ovlivněno...

Šedovlasý FFFILM

Tento čtvrtek se do našich kin přiřítí Tom Cruise jako brutální vrah, navíc s prošedlými vlasy! Nejen, že se pokusíme odhalit, co znamená název COLLATERAL,...

Výběr článků

Načítám