Hlavní obsah

Eliška Weissová debutovala jako Turandot

Právo, Radmila Hrdinová

Na představení Pucciniho Turandot v pražském Národním divadle ve čtvrtek 6. února debutovala v titulní roli operní pěvkyně Eliška Weissová. Po Wagnerově Ortrudě, Pucciniho Giorgettě, Janáčkově Kostelničce, Dvořákově Cizí kněžně a Smetanově Libuši je to další role, v níž se jasně profiluje v oboru dramatického sopránu.

Foto: Daniel Jäger

Eliška Weissová je nejen hrdou, ale i krásnou princeznou Turandot.

Článek

Její uchopení hrdé princezny Turandot je pěvecky zcela přesvědčivé, se suverénními výškami a krásně znělou střední polohou. Její hlas se nese i přes hutný orchestr, který pod taktovkou Jaroslava Kyzlinka zněl proti první premiéře tentokrát daleko působivěji, tempově i dynamicky propracovaněji. A také přes mohutně a krásně znějící sbor.

Weissová má roli promyšleně pěvecky a výrazově vystavěnou, vedle dramatických výšek předvedla i ztišené, něžně vroucí polohy, v nichž se její Turandot proměňuje v milující ženu. A ke kladům jejího výkonu nutno přičíst i srozumitelnou artikulaci.

Národní divadlo má pro titulní rolí Pucciniho opery čtyři představitelky. Z domácích zdrojů Ivetu Jiříkovou a Andu-Louisu Bogzu, hostující ruskou sopranistku Elenu Michajlenko a nyní i Elišku Weissovou. Čtvrteční debutantka Weissová sklidila v Turandot zaslouženě bouřlivý aplaus vyprodaného hlediště historické budovy Národního divadla.

Lze se tedy jen těšit, že ji v této roli a nové inscenaci, jež měla premiéru 23. ledna, na prknech Národního divadla uvidíme častěji. A doufejme, že i v dalších rolích dramatického oboru.

Může se vám hodit na Firmy.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám