Článek
Nejedná se o klasickou výstavu s určitým konceptem, jak soudí i známý sochař. „Je to komerční galerie, kde jsou další díla, ne jenom moje,“ říká. „Vybíral jsem věci, které zbyly ze skladů a které jsou částečně koupitelné. Ale on si je stejně nikdo nekoupí, protože jsou velké, smrdí a dělají hluk,“ dodává.
V předních prostorách galerie je umístěn třítunový objekt Žralok (2005), který představuje spoutaného Saddáma Husajna v akváriu. Parafráze na proslulé dílo Damiena Hirsta vznikla sice rok před Husajnovým oběšením, přesto se Černému podařilo zvláštně propojit svou vizi o konci nelítostného iráckého prezidenta se skutečností.
„Instaloval jsem ho v době, když v The Sun uveřejnili fotky, jak stojí v cele a má na sobě slipy. To bylo legrační. Když jsem hledal hadr, kterým ho obalím, otevřel jsem internet a buch, vyskočil tam ve slipech. Byla to náhoda, rok na to ho popravili a ty fotky byly identické,“ vzpomíná stále ještě trochu překvapený Černý.
Do galerie transportoval rovněž čtyři obří Pistole (1994), vyluzující různé hlasité zvuky jako bouchnutí dveří, spláchnutí záchodu nebo kvílení brzd, a tzv. Kity, rozměrně sochy dětských plastikových skládacích postaviček. V druhé části vystavuje bronzové instalace nazvané Terezín, Rolling Stones u Václava Havla nebo Maroldův ateliér.