Článek
„Všech 110 motocyklů, snad s výjimkou jednoho nebo dvou, které jsou v opravě, může vyjet,“ řekl Právu ředitel dopravní policie Leoš Tržil s tím, že část motocyklové „flotily“ už letos na silnice vyrazila.
Školení absolvují na závodním okruhu
Ke sto deseti motocyklům má policie vyškolený dvojnásobný počet řidičů. Všech 220 motocyklistů projde i letos školením na závodním okruhu.
Na nové yamahy spoléhají policisté také v nechvalně známé Mekce motorkářů, což je úsek plný zatáček vedoucí kokořínským údolím z Liběchova do Dubé na Českolipsku. Zde se často organizují ilegální závody.
„K dispozici máme dva motocykly Yamaha. Zbývá ještě seřídit kamery, které budou za jízdy měřit rychlost a zaznamenávat další přestupky v provozu,“ řekl Ondřej Zábrana z policejního ředitelství Libereckého kraje.
Policie a místní radnice si letos hodně slibují od společných preventivních akcí s motorkáři, kteří přežili těžké havárie. „Zapojíme se do akce pořádané motorkáři, kteří přežili nehodu. Budou přesvědčovat řidiče silných motorek, aby nezávodili v provozu na silnici, ale na uzavřených silničních okruzích,“ vysvětlila Anneliese Beníšková, starostka středočeské obce Medonosy.
Podle Zuzany Martínkové, mluvčí města Dubé, které je vyhlášeným místem motorkářských srazů, má město v boji s neukázněnými motorkáři ale jen omezené možnosti. „Na digitální ukazatele rychlosti u vjezdu do města reagují pouze řidiči automobilů. Motorkáři je v té rychlosti ani neregistrují,“ podotkla.
Už minulý víkend byly v šesti krajích zvýšené bezpečnostní kontroly zaměřené především na motorkáře. U motocyklistů je osmnáctkrát vyšší riziko usmrcení na jeden ujetý kilometr než u řidiče osobního auta. Na tisíc dopravních nehod připadá 38 usmrcených motocyklistů, téměř 20 cyklistů a sedm řidičů osobních aut.