Hlavní obsah

Přibývá lidí, kteří energie řeší na internetu nebo v aplikaci

Komerční článek

Ze statistik dodavatelů energií vyplývá, že průběžně narůstá počet Čechů, kteří využívají samoobslužné online a mobilní aplikace pro správu energií. Tento trend nastartoval nejprve covid a zájem dále výrazně stoupl během současné energetické krize.

Foto: innogy

Přibývá lidí, kteří energie řeší na internetu nebo v aplikaci

Článek

Důkazem je i energetická firma innogy, které za poslední rok přibylo 210 tisíc nových uživatelů samoobsluhy innosvět. Meziroční nárůst tak činí 40 %. Celkem už innosvět využívá téměř třetina zákazníků innogy, kteří v aplikaci spravují milion smluv na dodávku zemního plynu či elektřiny. V innosvětě si lidé nejčastěji hlídají spotřebu energií a upravují zálohy.

Zájem napříč generacemi

„Za poslední dva roky sledujeme výrazný posun ve změně chování zákazníků. Dokonce i konzervativnější zákazníci, kteří dříve preferovali při správě energií spíše osobní nebo telefonický kontakt, jsou v současnosti otevřenější moderním technologiím,“ uvedl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.

V roce 2022 se zákazníci innogy v innosvětě přihlásili celkem 7,5milionkrát, v průměru se tedy jeden uživatel přihlásil 15krát za rok. Uživatelé mobilní aplikace byli ještě aktivnější a navštívili innosvět průměrně 26krát ročně.

„Zákazníci innosvět skutečně aktivně a pravidelně využívají. Skvělé je, že innosvět není jen doménou mladších zákazníků. Máme v něm všechny věkové skupiny a také starší zákazníci si naši samoobsluhu a hlídače spotřeby velice pochvalují,“ říká Konvalina.

Pohodlně z domova

Zákazníci si v innosvětě nejčastěji zadávají odečty plynoměrů a elektroměrů, aby zjistili svůj předpokládaný výsledek vyúčtování. „Během energetické krize mezi lidmi dramaticky narostl zájem o sledování spotřeby energií. Vloni si naši zákazníci zadali do innosvěta přes milion odečtů,“ říká D. Konvalina.

Aplikace innosvět však není jen hlídač spotřeby. Je to pro zákazníky také efektivní samoobsluha, která jim šetří čas. „Dobře je to vidět na příkladu záloh, kde si naši zákazníci vloni provedli více než polovinu ze všech úprav záloh už v innosvětě,“ doplnil David Konvalina.

Kromě záloh zákazníci samoobsluhu nejvíce využívají ještě pro změnu platebních údajů nebo pro nastavení elektronické komunikace s innogy. Nově dodavatel v innosvětě zákazníky také upozorňuje na neaktuální kontaktní údaje. Ti si je mohou rovnou potvrdit či změnit. Více na innosvet.cz.

Výběr článků

Načítám