Článek
Novou identitu včetně loga představila radnice občanům v místním kině a na sociálních sítích města. Pod příspěvkem se strhla bouřlivá diskuse.
Jeden z diskutujících si například myslí, že logo vypadá spíš jako znak pro vodovody a kanalizace. Další upozorňuje na to, že voda v Mikulově neteče a logo podle něj působí jako jakýsi most nad rozbouřenými vodami a že spodní linie evokuje křivé mikulovské chodníky. „No to je hrůza, trochu Egypt, trochu Tunis, reklama na povodně, to by lépe zvládly děti ve školce,“ píše další a přikládá logo Istanbulu, podobné tomu mikulovskému.
Jsou i lidé, kterým se logo líbí. Třeba spisovatelce Kateřině Tučkové. Jiná žena zase napsala, že jí vyhovuje jednoduchost loga. A další obyvatel města píše, že čas rozhodne, jak se logo ujme a lidé se s tím sžijí: „Třeba břeclavské logo mi, když jej vymysleli, přišlo infantilní a o ničem, ale teď, jak ho tak různě po městě vidím, mi v praxi přijde docela dobré.“ „Mikulovské logo je určitě designově dobré, není to nic amatérského, akorát to neevokuje Mikulov a Pálavu,“ komentuje další z členů facebookové skupiny.
Nová vizuální identita města vzešla z designérské soutěže organizace Czechdesign a je dílem Lukáše Kijonky a jeho týmu. Na spolupráci přizval umělce Petra Kvíčalu. „Společně vytvořili systém významových vrstevnic, které vycházejí z motivů městského znaku a jednotlivým tvarům dodávají v rámci design systému další roviny,“ uvedl mluvčí města Jan Šmikmátor.
„Horní oblouky jsou mikulovské kopce, hranatá linie symbolizuje velké stavby, jako je zámek nebo Dietrichsteinská hrobka, pod ní jsou typické střechy mikulovských domů a spodní vlnitá linie symbolizuje přírodu a vinohrady,“ popisuje novinku výtvarník Petr Kvíčala.
