Hlavní obsah

Korejské samoobsluhy zavedly automaty s investičním zlatem. U zákazníků mají úspěch

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jihokorejský řetězec GS Retail ve svých obchodech loni na podzim zavedl na zkoušku automaty, v nichž lze koupit zlaté slitky. U zákazníků se setkaly s nečekaným zájmem, ti v nich totiž utratili v přepočtu již 420 milionů korun.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Ve východní Asii jsou velmi populární malé obchody, které bychom v našich poměrech mohli popsat jako něco mezi samoobsluhou, smíšeným zbožím a večerkou. Obvykle se tam dá koupit téměř vše od potravin přes tisk, kosmetiku a kancelářské potřeby až například po různé zboží denní potřeby, předměty do domácnosti nebo nezbytné kusy oblečení, jako jsou košile a kravaty pro muže a punčochy pro ženy.

V jihokorejských obchodech společnosti GS Retail se nyní dá koupit také investiční zlato. Firma, která provozuje více než deset tisíc takovýchto obchůdků, loni v září automaty se zlatem na zkoušku instalovala v pěti provozovnách. Zájem zákazníků byl ovšem překvapivě vysoký, a tak je nyní v celé síti GS Retail již kolem třiceti automatů a firma do konce roku plánuje překročit padesátku.

K dispozici jsou slitky v pěti hmotnostech, a to od 0,13 do 1,3 troyské unce (4 až 40,4 gramu). Podle vyjádření společností jsou mezi zákazníky nejpopulárnější nejmenší slitky, jejichž cena se pohybuje v přepočtu kolem 4960 korun. Od loňského září do konce letošního května pak Korejci v automatech utratili v přepočtu necelých 420 milionů korun.

Server UPI cituje zástupce společnosti GS Retail, podle nějž zlato v automatech nejčastěji nakupují mladí lidé mezi dvaceti a třiceti lety. A dodává, že v současnosti jde o populární investiční nástroj zejména poté, co nedávno zkrachovala banka Silicon Valley.

Profesorka Lee Jun-hee z univerzity Inha to vidí podobně, ale dodává, že slitky z automatů jsou něco, co se dělá spíše pro zábavu, než že by to byl seriózní investiční prostředek. Jejich popularita tak je podle ní dána v prvé řadě snadnou dostupností v běžných obchodech.

Jihokorejci omládnou, někteří až o dva roky

Koktejl

Reklama

Výběr článků

Načítám