Hlavní obsah

Kanaďance volají cizí lidé, že našli její kočku, ale ta se nikdy neztratila

2:26
2:26

Poslechněte si tento článek

Žena z Kanady již zhruba rok čelí velkému množství telefonátů od lidí, kteří tvrdí, že našli její kočku, a chtějí za to odměnu. Někdy navíc bývají hodně nepříjemní, a dokonce vyhrožují, že kotě předhodí hadům.

Foto: Fabián Ponce / Alamy, Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Natasha Lavoieová z kanadské provincie Britská Kolumbie již od loňského roku několikrát denně odpovídá na telefonáty úplně cizích lidí, kteří jí oznamují, že našli její ztracenou kočku Torbo. Natashina kočka se přitom jmenuje Mauser, většinu času tráví domácím poleháváním a nikdy se neztratila.

Vzhledem k tomu, že se volající často jedním dechem domáhají odměny, Natasha se nejprve domnívala, že jde o jakési podivné pokusy o podvod či vydírání. Údajní nálezci jsou totiž nezřídka dost hrubí, když například jeden z nich dokonce vyhrožoval, že chová hady, kteří „mají moc rádi koťátka“.

Lidé volají ve dne i v noci, a došlo to dokonce tak daleko, že při tak podezřele vysokém počtu ji její partner Jonathan McCurrach začínal pomalu podezřívat z nějaké aféry, a tak mu jednou dala telefon do ruky, aby si ověřil, že si Natasha nevymýšlí. Ta také zpočátku uvažovala nad možností, zda třeba někoho nenaštvala natolik, že by dotyčný zveřejnil její číslo.

Příčina tohoto obtěžování je však vcelku prostá, i když asi jen stěží omluvitelná. Americká oděvní značka Wisdumb totiž uvedla na trh tričko, na němž je fotka malého kotěte doplněná oznámením, že se ztratilo, a za jeho nález slibuje odměnu. A u toho je uvedeno i Natashino telefonní číslo.

Existují přitom dvě verze těchto triček s jinými fotkami, ale ani jedna ani náznakem nepřipomíná černočerného Mausera. Na tričkách se vyskytují i dvě jména, když jednou se má kotě jmenovat Torbo a jindy Kawahira, informoval web The New York Times.

Natasha se tedy obrátila přímo na Wisdumb, od něhož se dozvěděla, že výroba těchto triček již byla ukončena, ale tím komunikace firmy skončila. Žádné další vysvětlení, například proč značka použila právě toto číslo, již nepřišlo. Trička mezitím sice zmizela z e-shopu, ale firma je nadále používala v propagačních příspěvcích na sociálních sítích. Lidé tedy volají nadále.

Řešením by bylo změnit telefonní číslo, ale do toho se Natashe nechce, a to mimo jiné i proto, že jej má už téměř dvacet let. Kanadský pár to však dnes již bere s nadhledem. Vychutnává si to zejména Jonathan, který volajícím často oznámí, že ve skutečnosti je to on, kdo má naopak jejich kočku. Nebo jim vysvětluje, že žádnou kočku nechce, ale hodila by se mu koza, případně se přeptá, zda člověk na druhé straně nemá k dispozici nějaké papoušky.

Výběr článků

Načítám