Hlavní obsah

Co dělat, když se vám v zahraničí ztratí kufr – na letišti, v hotelu, ve vlaku i autobuse

3:02
3:02

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Ztráta zavazadla na dovolené je noční můra každého cestovatele. Dobrá zpráva? Většina kufrů se ke svým majitelům vrátí do 48 hodin. Je však naprosto nezbytné postupovat rychle a správně, což vám pak může usnadnit i získání případných kompenzací. Co dělat při ztrátě zavazadla v hotelu, na letišti i autobuse, se dozvíte v článku.

Foto: Envato Elements

Problémy se zavazadlem na letišti jsou nepříjemnou záležitostí.

Článek

Jak mít správně označené zavazadlo a prevence

Jako u všeho, i u zavazadel a jejich bezpečí vám pomůže prevence:

  • Označte kufr jmenovkou s kontaktem a číslem v mezinárodním formátu.
  • Odlište zavazadlo barevným prvkem nebo páskou, aby si ho nikdo nespletl.
  • Vyfoťte obsah před odletem pro případ pozdější reklamace.
  • Přibalte do příruční tašky základní věci - doklady, léky, pár kusů náhradního oblečení.
  • Pokud dojde na nejhorší a se zavazadlem se neshledáte, vždy si uschovejte účtenky za věci, které si následně musíte koupit, pro případnou kompenzaci.

1. Letadlo a letiště - ztracené nebo zpožděné zavazadlo

Ihned po zjištění jděte k přepážce Baggage Claim / Lost & Found / Baggage Service. Musíte vyplnit tzv. PIR protokol (Property Irregularity Report) – uvedete popis kufru, kontakty, adresu doručení a přiložíte zavazadlový štítek.

Dostanete kopii protokolu a referenční číslo – budete s ním sledovat stav v systému WorldTracer. Kopii si uschovejte.

Pokud kufr nedorazí do 21 dnů, je považován za ztracený – poté už řešíte náhradu.

2. Hotel – ztráta nebo krádež

Jakmile zjistíte, že vám kufr chybí, okamžitě informujte recepci a žádejte zápis o ztrátě. Prohlédněte úschovnu zavazadel, pokud ji hotel má, a společné prostory.

Pokud máte podezření na krádež, kontaktujte místní policii a nechte si vystavit protokol. Máte-li cestovní pojištění, informujte pojišťovnu a dodejte doklady o nahlášení policii.

3. Vlak – zapomenuté nebo odcizené zavazadlo

Pokud jste stále ve vlaku, zavolejte zákaznickou linku dopravce a uveďte číslo vlaku, směr a popis kufru.

Pokud jste už vystoupili, vyhledejte oddělení Lost & Found na nádraží.

V některých zemích fungují centrální databáze ztrát a nálezů – informujte se, kde se nálezy evidují.

4. Autobus – dálkové linky i MHD

U dálkových spojů ihned kontaktujte dopravce, uveďte číslo spoje, datum a popis zavazadla.

V případě ztráty během cesty v MHD volejte linku dopravního podniku – dispečer může kontaktovat řidiče, dokud je vůz na trase.

Pokud kufr zůstal v zavazadlovém prostoru, dopravce ho obvykle uschová na terminálu nebo depu. To obvykle bývá na krajích měst a je potřeba počítat s tím, že pro shledání se zavazadlem bude potřeba extra čas k cestě.

Související témata:

Výběr článků

Načítám