Hlavní obsah

The New York Times začne příští rok vybírat peníze za přístup na svůj web

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký deník The New York Times bude od roku 2011 vybírat poplatky za přístup na svoji webovou stránku. Bude přitom používat takzvaný měřený model - lidé si na ní každý měsíc budou moci zdarma přečíst jenom určitý počet článků, pak se jim zobrazí výzva, aby si zaplatili za neomezený přístup. Informovalo o tom vedení společnosti Times Company, která deník vydává.

Foto: mif, Novinky

The New York Times

Článek

"Stránce NYTimes.com to umožní vytvořit druhý zdroj příjmů a zároveň uchovat silný příjem z reklamy. Získá také potřebnou pružnost při stanovování vhodného poměru mezi bezplatným a placeným obsahem, aniž by se uzavřela před internetovými vyhledávači," uvedlo vedení firmy, která prý podobný krok zvažuje už déle než rok.

Podle webových stránek deníku zatím manažeři jeho vydavatele neuvedli, kolik budou za neomezený přístup na stránku vybírat, ani kolik článků si budou čtenáři moci přečíst zdarma. Podle nich se tento počet možná bude měnit v závislosti na stavu ekonomiky a poptávce.

Stránky newyorského listu jsou nejpopulárnějším webem novin ve Spojených státech. Měsíčně je podle výzkumné firmy Nielsen Online navštíví kolem 17 miliónů Američanů. Podle deníku tak má při zpoplatnění lepší pozici než jiné listy, zároveň ale také může při negativní reakci čtenářů více ztratit.

Éra obsahu na internetu zadarmo prý končí

S nápadem placeného zpravodajství přišel již minulý rok mediální magnát Rupert Murdoch, kterému patří společnost News Corp. „Internet nastartoval novou mediální revoluci a otevřel dveře mnoha levným metodám, jak se mohou informace dostat k lidem. Ale zprávy nelze vyrábět zadarmo, a proto chceme zpoplatnit naše webové stránky,“ vysvětloval své záměry Murdoch.

Foto: Reuters

Mediální magnát Rupert Murdoch

Podle něj prý už on-line reklama nestačí na to, aby pokryla všechny náklady na provoz zpravodajských serverů a zbytečně se nesnižovala jejich kvalita. „Věřím, že díky zpoplatnění budeme ještě úspěšnější než nyní, a proto konkurence nebude dlouho váhat a bude nás následovat,“ uvedl. 

Budoucnost je v elektronických knihách

Podle mediálního magnáta Ruperta Murdocha čeká mediální trh velká revoluce. Lidé totiž mají stále více v oblibě chytré mobilní telefony a takzvané ebooky, což je v podstatě elektronická obdoba běžné knihy. Taková zařízení prý způsobí revoluci na mediálním trhu a vytlačí všechny časopisy a noviny.

„Do kapesních přístrojů s připojením na internet si lidé mohou velice jednoduše stáhnout všechny zprávy, které je zajímají, aniž by si museli kupovat neforemné papírové noviny,“ vysvětloval již dříve mediální magnát svoji vizi.

Společnost News Corp už nyní vyjednává s firmou Amazon na využití jejich ebooku s názvem Kindle. Ten totiž nabízí jednoduché řešení, jak zpoplatnit on-line zprávy a zajímavou alternativu pro běžná papírová periodika. 

V současnosti za přístup na své stránky vybírají poplatky dva deníky. Jedním je The Wall Street Journal, na němž si některé články mohou číst jenom předplatitelé online verze deníku. Druhým je pak jeho konkurent Financial Times, který používá podobný model, s jakým počítá vydavatel The New York Times - neplatící čtenáři si mohou přečíst maximálně deset článků měsíčně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám