Článek
Přesto zástupci tohoto podniku rozhodně smutnit nemusí, neboť mobilní divize vydělala překvapivě více. Svědčí to o tom, že uživatelé jsou ochotni za moderní přístroje dát více peněz než dříve.
Zcela nový design a zajímavé funkce měly být hlavní taháky chytrých telefonů od společnosti Sony pro letošní rok. Prodeje však klesly ve třetím čtvrtletí na pouhých 1,6 milionu kusů. Už v předchozím čtvrtletí se přitom prodaly pouze necelé dva miliony chytrých telefonů.
Sony svého času patřil k nejpopulárnějším výrobcům mobilů na světě, a bylo tomu tak i v minulých letech. Letošní výsledky nicméně naznačují nejhorší pozici podniku za posledních osm let. Výhled globálních prodejů byl snížen z devíti na sedm milionů smartphonů.
Nová vlajková loď
V předvánoční sezoně se Sony snaží uspět s novou vlajkovou lodí Xperia XZ3, která je svým vzhledem takřka k nerozeznání od předchůdce s pořadovým číslem dva. Proti němu však nabízí hned několik vylepšení, týkají se například obrazu. K dispozici je nově šestipalcový displej s rozlišením QHD+, který má lehce zaoblené hrany, a podpora HDR obrazu.
Sony navíc vůbec poprvé sáhlo u mobilů po technologii OLED, kterou fanoušci této značky dobře znají z televizorů Bravia. Díky tomu Xperia XZ3 nabízí opravdu brilantní barevné podání, skvělý kontrast a hlubší odstíny černé.
Hardwarové součástky uvnitř telefonu ale zůstaly stejné jako u dvojky. Už ta totiž patřila k těm nejvýkonnějším smartphonům na trhu. Výrobce použil platformu Snapdragon 845 v kombinaci se 4 GB operační paměti. Úložný prostor dosahuje kapacity 64 GB a je možné jej dále rozšířit prostřednictvím paměťových karet typu microSD až o 400 GB.
Velký důraz byl stejně jako u předchůdce kladen také na kvalitu stereofonních reproduktorů a audia obecně. Trojka totiž stejně jako předchůdce využívá systém dynamických vibrací (Dynamic Vibration System), který analyzuje data z audia, takže divácký zážitek můžete i cítit. Filmům, hrám i videu tak vdechne život.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: