Hlavní obsah

PlayStation 5 byl trefou do černého, Sony hlásí nárůst zisku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonský výrobce elektroniky Sony v prvním čtvrtletí svého finančního roku zvýšil provozní zisk o 26,3 procenta na 280,1 miliardy jenů (55 miliard Kč). Firma těžila z poptávky po herní konzole PlayStation 5, ale také po televizorech, fotoaparátech, hudbě a filmech. Ve středečním sdělení zároveň zlepšila prognózu na celý finanční rok do března 2022.

Představení televizní konzole PlayStation 5 od SonyVideo: archiv výrobce

 
Článek

Analytici podle ankety společnosti Refinitiv čekali v průměru provozní zisk 207,96 miliardy jenů. Čistý zisk se zvýšil o 9,4 procenta na 211,83 miliardy, tržby za tři měsíce do konce června pak vzrostly o 15 procent na 2,26 bilionu jenů (444 miliard Kč).

Hospodaření podpořila vysoká poptávka po herní konzoli PlayStation 5, které pomohlo, že lidé trávili více času doma. Na druhé straně globální nedostatek polovodičů způsobil, že firma nemohla vyrobit dostatek konzolí, aby uspokojila poptávku.

Nové konzole od Microsoftu se prodávají po milionech, na PlayStation ale nestačí

Hardware

PlayStation 5 se nabízí ve dvou různých provedeních. Standardní pětka vyjde případné zájemce na 13 490 Kč, verze bez mechaniky zvaná Digital Edition pak na 10 790 Kč.

Oficiálně prodej začal 19. listopadu – v zahraničí ještě o týden dříve, tedy 12. listopadu. Nicméně již od začátku loňského září si mohli lidé obě konzole zakoupit v rámci předobjednávek. A zájem ze strany uživatelů byl tak vysoký, že v době oficiálního startu prodejů nebyla na pultech obchodů ani jedna konzole – vše se rozebralo v rámci předobjednávek. A doposud se situace nezlepšila.

Sony přitom dělá, co jen může, aby se konzole dostaly k hráčům co nejdříve. Desetimilionová hranice prodaných kusů totiž byla prolomena přibližně po osmi měsících. V případě předchozího PlayStationu 4 to přitom bylo až za devět měsíců. U pětky je tedy odbyt citelně vyšší – a logicky tedy také dodávky na trh.

Foto: archív výrobce

PlayStation 5

Digitální zábava

Firma se více angažuje v poskytování zábavního obsahu a distribuce. Loni v prosinci se dohodla s americkou telekomunikační společností AT na převzetí streamovací služby Crunchyroll, zaměřené na animované pořady. Ta má po celém světě asi tři miliony předplatitelů. Uzavřela také dohody o distribuci svých snímků se společnostmi Walt Disney a Netflix.

V květnu japonský výrobce naznačil, že bude pokračovat v rozšiřování svého podnikání v oblasti obsahu prostřednictvím akvizic. V příštích letech hodlá vynaložit dva biliony jenů na strategické investice, včetně snahy rozšířit počty předplatitelů svých herních a zábavních služeb.

Výhled provozního zisku na celý rok firma zvýšila na 980 miliard z dosavadních 930 miliard jenů, výhled čistého zisku pak na 700 miliard z dosavadních 660 miliard jenů. Analytici podle médií čekají provozní zisk asi kolem jednoho bilionu jenů.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám