Hlavní obsah

Facebook a Instagram postihl masivní výpadek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Masivní výpadek postihl v úterý odpoledne Facebook. Problémy s dostupností hlásili uživatelé také u dalších služeb od společnosti Meta Platforms, která tuto sociální síť provozuje. Lidé se nemohli více než dvě hodiny přihlásit také k Instagramu či Messengeru. Podle serveru DownDetector se problémy nedotkly jen Čechů, ale šlo o globální výpadek. Podle Mety za něj mohly „technické problémy“.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

První uživatelé začali nedostupnost služeb hlásit už krátce po 16. hodině. Na serveru DownDetector, který monitoruje dostupnost nejznámějších webových služeb, bylo během první hodiny výpadku možné dohledat statisíce hlášení.

Problémy oznamovali uživatelé z USA, Evropy i Asie. Většině lidí se úvodní stránka Facebooku či Instagramu načetla, ke zmiňovaným sítím se ale nešlo přihlásit. Totéž platilo také o chatovací aplikaci Messenger.

Přihlášení nefungovalo na webu ani v mobilní aplikaci.

Velké výpadky Facebooku způsobuje změna konfigurace

Internet a PC

„Jsme si vědomi, že lidé mají problémy s přístupem k našim službám. Nyní na tom pracujeme,“ uvedl krátce před 17. hodinou šéf komunikace Meta Platforms Andy Stone.

Pikantní na tom je, že kvůli nedostupnosti vlastních sociálních sítí ke zveřejnění prohlášení musel využít konkurenční platformu X (dříve Twitter), kterou vlastní americký multimiliardář Elon Musk. A to kvůli tomu, že sítě od Mety byly samozřejmě pro uživatele nedostupné.

Okolo 17:30 hodin uživatelům začalo přihlášení opětovně fungovat, byť někteří stále ještě informovali, že dochází k problémům.

Sociální sítě od Mety jim hlásí, že je nutné změnit heslo, ani po změně se však nedá přihlásit. Další uvedli, že zkusili přihlášení opakovaně odkliknout, i když jim Facebook hlásil, že heslo je špatné. Teprve na čtvrtý či pátý pokus se přihlášení povedlo.

Technické problémy

Okolo 18:30 Stone uvedl, že problémy se podařilo již vyřešit. „Během dneška jsme se museli vypořádat s technickým problémem, který způsobil, že lidé měli potíže s přístupem k některým našim službám. Problém jsme vyřešili co nejrychleji pro všechny, kterých se to týkalo, omlouváme se za případné nepříjemnosti,“ doplnil mediální zástupce Mety.

Navzdory jeho prohlášení si nicméně desetitisíce lidí stále na serveru DownDetector stěžovaly, že jim sociální sítě od Mety nefungují. Je nicméně možné, že s ohledem na rozsah výpadku nabíhají služby postupně. Problémy tedy mohou v některých lokalitách stále ještě přetrvávat, v dohledné době by ale mělo dojít k nápravě.

WhatsApp, který provozuje také společnost Meta Platforms, fungoval po celou dobu bez jakýchkoliv problémů.

Masivní výpadky Facebooku

Masivní nedostupnost globálních rozměrů řešil Facebook a další sítě od Mety už na konci roku 2021. Tehdy docházelo k opakovaným výpadkům po dobu celého jednoho týdne, řada z nich přitom trvala několik hodin – ten nejdelší dokonce šest hodin.

Příčinou problémů byla tehdy podle vedení společnosti „chybná změna konfigurace“. Žádné další podrobnosti zástupci Facebooku tehdy neprozradili. Množily se tak spekulace, že problémy sociální sítě jsou daleko rozsáhlejší, než podnik přiznává. V opačném případě by totiž technici zjednali nápravu už po prvním velkém výpadku.

Čtvrtý nejdelší výpadek v historii. V Austrálii bylo 10 milionů lidí odříznuto od internetu

Internet a PC

Reklama

Výběr článků

Načítám